Page 70 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 70
– Nasilno ali neprimerno vedenje staršev, ki onemogoča izvedbo in
ukrepanje šole nad učencem ali pa povzroči spor s šolo, čeprav učenci
v nasilje niso vpleteni (17 primerov).

– Agresivni učenci zaradi zunanjih razlogov, ki ne dobijo dovolj pomo-
či, kljub dobremu sodelovanju šole, staršev in zunanjih institucij (2
primera)

– Neustrezno sodelovanje ali delo zunanjih institucij (8 primerov).

Tabela 5a: Opisi slabo rešenih problemov z nasiljem nad učitelji po poro-
čanju ravnateljev osnovnih šol*

Spletno nasilje
Spletno nasilje, snemanje in namestitev slike na Snapchat. Starši so nevešči, učenci doma ne
povedo, kaj počno.
Spor učitelj učenec v primeru, ko je učenec na spletu uporabil učiteljevo sliko.

Pomanjkanje ali neusklajena raba protokola ali pravil za postopke na šoli
Nasilje učenca do drugih učencev, do učiteljev. Učenca nismo mogli odstraniti iz oddelka, kljub
70 temu, da je motil pouk in ogrožal sošolce in učitelje.
Odtujitev učiteljeve lastnine. Brez ustrezne kazni in različne kazni za posamezne učence.
Predolgo odlašanje z ustreznim ukrepanjem na razredni stopnji.
Prehitro se zaključi kontrola s strani CSD in se včasih problemi ponovijo.
Pretep se je zgodil danes. Reševali smo ga čez 2 dni, zaradi časovne stiske in odsotnosti
razrednika.
Primer, ko so bili izpuščeni postopki po Protokolu ob zaznavi nasilja. Informacije niso stekle,
prav tako ne obveščanje staršev.
Problem obrekovanja med zaposlenima. Postopek ni končan, težko dokazljive navedbe posa-
meznikov, potrebna vključitev zunanje institucije, morda celo sodišča.
Psihično nasilje izvajata nad drugimi zaposlenimi in vodstvom šole dva tehniškoadministrativ-
na delavca, ki imata težave z duševnim zdravjem, a zelo dobro podporo pri odvetnikih in v ob-
stoječih delovnopravnih predpisih.
Psihično nasilje sošolcev nad učencem, pomanjkanje informacij, neukrepanje razrednika.
Se nam je zgodilo že večkrat, da nam je v postopku reševanja nasilnega dejanja zmanjkova-
lo strokovnih delavcev ali strokovnosti, da bi primer uspešno rešili. Tisti na šoli, ki imajo znanje
za reševanje tovrstne problematike, navadno nimajo dovolj časa, ker so s svojimi drugimi ob-
veznostmi vpeti v delo z učenci. Koristilo bi imeti delež zaposlitve (npr 20 %) samo za reševa-
nje tega.
Učenec je dobil tretji vzgojni opomin, sklicali smo multidisciplinarni timski sestanek, šole pa, ki
bi vzela tega učenca, nismo uspeli dobiti in je zaradi tega še vedno na šoli.
Učitelji imajo različne poglede na to, kako reševati probleme z nasiljem. Eni bi probleme reševa-
li strpno, drugi so zelo nestrpni. Težava je, da se vsi učitelji ne držijo dosledno naših dogovorov.
Pripraviti oz. dopolniti bomo morali pravila šolskega in hišnega reda.
Vsako leto imamo na šoli kakšen oddelek z učencem, ki ves čas moti pouk. Postopki, ki vodijo
do rešitve teh težav, so s pravnega vidika prezapleteni in absolutno trajajo predolgo časa.

nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75