Page 87 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 87
Iz tabele 3.15 vidimo, da je povprečni dosežek deklic v PIRLS 2016 statistič-
no značilno višji tako pri literarnih kakor pri informativnih besedilih.
Tabela 3.16: Trendi v dosežkih branja glede na procese razumevanja –
Slovenija (PIRLS)
Proces razumevanja Povprečen dosežek
Priklic in preprosto sklepanja 2001 2006 2011 2016
Interpretacija, integracija in evalvacija 506 ▲ 547 ▲
497 522 533 ▲ 539
522 530
Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy, Hooper, 2017a – elektronska verzija.
Opomba: ▲ Dosežek statistično značilno višji, kot za drugi proces
razumevanja.
Iz tabele 3.16 vidimo trende v dosežkih branja za Slovenijo glede na proce- 87
se razumevanja. Dosežki pri priklicu in preprostem sklepanju naših učencev v
letu 2001 so bili statistično značilno višji kot pri interpretaciji, integraciji in eval-
vaciji besedila. V letu 2006 med tema dvema skupinama procesov razumeva-
nja ni statistično značilnih razlik (v obeh časovnih točkah je povprečni dosežek
522 točk – pri obeh skupinah procesov razumevanja), se pa razlike spet poja-
vijo v ciklu 2011. Za cikel 2011 in tudi za cikel 2016 je značilno, da so imeli naši
učenci statistično značilno višje dosežke pri priklicu in preprostem sklepanju
kakor pri interpretaciji, integraciji in evalvaciji besedila.
Iz grafičnega prikaza (slika 3.4) vidimo vizualizirano sliko trendov bralnih
dosežkov v Sloveniji glede na procese razumevanja. V treh časovnih točkah
merjenja (2001, 2011 in 2016) so bili naši učenci statistično značilno boljši pri
priklicu in preprostem sklepanju kakor pri interpretaciji, integraciji in evalvaciji
besedil. V letu 2006 med tema dvema skupinama procesov razumevanja ni bi-
lo statistično značilnih razlik.
bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
no značilno višji tako pri literarnih kakor pri informativnih besedilih.
Tabela 3.16: Trendi v dosežkih branja glede na procese razumevanja –
Slovenija (PIRLS)
Proces razumevanja Povprečen dosežek
Priklic in preprosto sklepanja 2001 2006 2011 2016
Interpretacija, integracija in evalvacija 506 ▲ 547 ▲
497 522 533 ▲ 539
522 530
Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy, Hooper, 2017a – elektronska verzija.
Opomba: ▲ Dosežek statistično značilno višji, kot za drugi proces
razumevanja.
Iz tabele 3.16 vidimo trende v dosežkih branja za Slovenijo glede na proce- 87
se razumevanja. Dosežki pri priklicu in preprostem sklepanju naših učencev v
letu 2001 so bili statistično značilno višji kot pri interpretaciji, integraciji in eval-
vaciji besedila. V letu 2006 med tema dvema skupinama procesov razumeva-
nja ni statistično značilnih razlik (v obeh časovnih točkah je povprečni dosežek
522 točk – pri obeh skupinah procesov razumevanja), se pa razlike spet poja-
vijo v ciklu 2011. Za cikel 2011 in tudi za cikel 2016 je značilno, da so imeli naši
učenci statistično značilno višje dosežke pri priklicu in preprostem sklepanju
kakor pri interpretaciji, integraciji in evalvaciji besedila.
Iz grafičnega prikaza (slika 3.4) vidimo vizualizirano sliko trendov bralnih
dosežkov v Sloveniji glede na procese razumevanja. V treh časovnih točkah
merjenja (2001, 2011 in 2016) so bili naši učenci statistično značilno boljši pri
priklicu in preprostem sklepanju kakor pri interpretaciji, integraciji in evalvaciji
besedil. V letu 2006 med tema dvema skupinama procesov razumevanja ni bi-
lo statistično značilnih razlik.
bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)