Page 83 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 83
ela 3.12: Doseganje mednarodnih mejnikov branja glede na spol
– Slovenija

Spol Mejniki Odstotki SE
Deklice pod 400 točk 2,57 0,6

Deklice med 400 in pod 475 točk (nižji mejnik) 10,26 0,96

Deklice med 475 in pod 550 točk (srednji mejnik) 33,27 1,38

Deklice med 550 in pod 625 točk (višji mejnik) 40,85 1,43 83
Deklice 625 točk in več (najvišji mejnik) 13,06 1,15
Dečki pod 400 točk 4,78 0,77

Dečki med 400 in pod 475 točk (nižji mejnik) 16,69 1,3

Dečki med 475 in pod 550 točk (srednji mejnik) 34,17 1,48

Dečki med 550 in pod 625 točk (višji mejnik) 34,78 1,82

Dečki 625 točk in več (najvišji mejnik) 9,58 0,84

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Najvišji mednarodni mejnik je pri 625 točkah, višji mednarodni mejnik pri
550 točkah, srednji mednarodni mejnik pri 475 točkah in nižji mednarodni mej-
nik pri 400 točkah.10 Med dečki je okoli 5 % takih, ki ne dosegajo najnižjega
mejnika (400 točk) in približno 17 % takih, ki se uvrščajo v nižji mejnik, ki pa še
ne označuje bralne ravni, primerne za samostojno učenje iz učbenikov. A ima-
mo tudi med deklicami delež učenk, ki ne dosegajo višjega mejnika, razumlje-
nega kot tistega, ki kaže na sposobnost samostojnega učenja iz učbenikov. De-
lež učenk, ki ne dosega nižjega mejnika, je okoli 3 %. Delež učenk, ki dosega
nižji mejnik, je okoli 10 %, tistih, ki dosegajo srednji mejnik, pa je okoli 33 %. Iz
česar vidimo, da imamo vendarle kar precejšen delež četrtošolcev (tako deklic
kakor dečkov), ki so v rizični skupini, kajti njihovo znanje ne zadošča za samos-

10 Posamezni mejniki so opisani v Tabeli Opisi mednarodnih bralnih mejnikov.

bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88