Page 90 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 90
† Zahteve glede realizacije participacije vzorca so bile dosežene šele, ko
so bile vključene nadomestne šole.
≡ Nedoseganje realizacije participacije vzorca.
1 Nacionalna ciljna populacija ne vključuje mednarodne ciljne populaci
je.
2 Nacionalno definirana populacija pokriva 90 do 95 % nacionalne cilj
ne populacije.
3 Nacionalno definirana populacija pokriva manj kot 90 % nacionalne
ciljne populacije (a vsaj 77 %).
Iz tabele 3.18 vidimo dvoje: najprej povprečni dosežek na mednarodni le-
stvici ePIRLS (ne pozabimo, učenci so delali le z informativnimi besedili),11 nato
pa še razlike glede na procese razumevanja besedila – glede na skupni ePIRLS-
-dosežek. Kakor vidimo iz tabele, se sodelujoče države pri tem razlikujejo. A
poglejmo podrobneje rezultate za Slovenijo. Pri priklicu in preprostem sklepa-
nju ni statistično značilne razlike med ePIRLS-skupnim povprečnim dosežkom
in to skupino procesov razumevanja (priklic in preprosto sklepanja). Pri besedi-
90 lih, katerih razumevanje je zahtevalo procese interpretacije, integracije in eval-
vacije, pa imajo naši učenci na tej podlestvici statistično značilno nižji dose-
žek v primerjavi z njihovim povprečnim dosežkom na »skupni« ePIRLS-lestvici.
Tabela 3.19: Bralni dosežek glede na procese razumevanja po spolu
– ePIRLS
Procesi razumevanja ePIRLS
Država Priklic in preprosto sklepanje Interpretacija, integracija
in evalvacija
1 2 Kanada
Kitajski Tajpej Deklice Dečki Deklice Dečki
≡ Danska
1 Gruzija 547 (3,5) ▲ 534 (3,8) 547 (3,7) 543 (3,8)
Irska
3 Izrael 555 (2,7) ▲ 542 (2,2) 548 (2,3) ▲ 540 (2,0)
Italija
Norveška (5) 565 (3,0) ▲ 555 (2,7) 556 (3,3) 556 (3,0)
2 Portugalska
3 Singapur 495 (3,3) ▲ 475 (4,0) 471 (3,7) ▲ 461 (4,2)
572 (3,0) ▲ 559 (3,4) 573 (3,0) ▲ 563 (3,4)
544 (2,9) ▲ 528 (3,0) 539 (2,5) ▲ 531 (3,4)
537 (2,6) ▲ 531 (2,4) 530 (2,6) 531 (2,8)
578 (2,8) ▲ 557 (2,9) 575 (2,8) ▲ 560 (2,9)
528 (2,7) 522 (3,0) 521 (2,3) 521 (2,7)
606 (3,6) ▲ 583 (3,5) 594 (3,5) ▲ 575 (3,3)
11 Med katerimi sodelujočimi državami so bile pri ePIRLS statistično značilne razlike, je vidno v tabeli
Bralni dosežek ePIRLS – primerjava med državami. Naj spomnimo, majhna razlika v povprečnem
dosežku še ne pomeni, da je med dvema državama tudi statistično značilna razlika.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
so bile vključene nadomestne šole.
≡ Nedoseganje realizacije participacije vzorca.
1 Nacionalna ciljna populacija ne vključuje mednarodne ciljne populaci
je.
2 Nacionalno definirana populacija pokriva 90 do 95 % nacionalne cilj
ne populacije.
3 Nacionalno definirana populacija pokriva manj kot 90 % nacionalne
ciljne populacije (a vsaj 77 %).
Iz tabele 3.18 vidimo dvoje: najprej povprečni dosežek na mednarodni le-
stvici ePIRLS (ne pozabimo, učenci so delali le z informativnimi besedili),11 nato
pa še razlike glede na procese razumevanja besedila – glede na skupni ePIRLS-
-dosežek. Kakor vidimo iz tabele, se sodelujoče države pri tem razlikujejo. A
poglejmo podrobneje rezultate za Slovenijo. Pri priklicu in preprostem sklepa-
nju ni statistično značilne razlike med ePIRLS-skupnim povprečnim dosežkom
in to skupino procesov razumevanja (priklic in preprosto sklepanja). Pri besedi-
90 lih, katerih razumevanje je zahtevalo procese interpretacije, integracije in eval-
vacije, pa imajo naši učenci na tej podlestvici statistično značilno nižji dose-
žek v primerjavi z njihovim povprečnim dosežkom na »skupni« ePIRLS-lestvici.
Tabela 3.19: Bralni dosežek glede na procese razumevanja po spolu
– ePIRLS
Procesi razumevanja ePIRLS
Država Priklic in preprosto sklepanje Interpretacija, integracija
in evalvacija
1 2 Kanada
Kitajski Tajpej Deklice Dečki Deklice Dečki
≡ Danska
1 Gruzija 547 (3,5) ▲ 534 (3,8) 547 (3,7) 543 (3,8)
Irska
3 Izrael 555 (2,7) ▲ 542 (2,2) 548 (2,3) ▲ 540 (2,0)
Italija
Norveška (5) 565 (3,0) ▲ 555 (2,7) 556 (3,3) 556 (3,0)
2 Portugalska
3 Singapur 495 (3,3) ▲ 475 (4,0) 471 (3,7) ▲ 461 (4,2)
572 (3,0) ▲ 559 (3,4) 573 (3,0) ▲ 563 (3,4)
544 (2,9) ▲ 528 (3,0) 539 (2,5) ▲ 531 (3,4)
537 (2,6) ▲ 531 (2,4) 530 (2,6) 531 (2,8)
578 (2,8) ▲ 557 (2,9) 575 (2,8) ▲ 560 (2,9)
528 (2,7) 522 (3,0) 521 (2,3) 521 (2,7)
606 (3,6) ▲ 583 (3,5) 594 (3,5) ▲ 575 (3,3)
11 Med katerimi sodelujočimi državami so bile pri ePIRLS statistično značilne razlike, je vidno v tabeli
Bralni dosežek ePIRLS – primerjava med državami. Naj spomnimo, majhna razlika v povprečnem
dosežku še ne pomeni, da je med dvema državama tudi statistično značilna razlika.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji