Page 91 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 91
Procesi razumevanja ePIRLS

Država Priklic in preprosto sklepanje Interpretacija, integracija
in evalvacija

Deklice Dečki Deklice Dečki

  Slovenija 535 (2,1) ▲ 516 (2,4) 528 (2,2) ▲ 519 (2,6)

  Švedska 570 (2,5) ▲ 551 (2,7) 565 (2,9) ▲ 553 (3,2)

  Združeni arabski 487 (3,4) ▲ 455 (4,1) 478 (3,6) ▲ 453 (4,1)
emirati (ZAE)

† Združene države 558 (2,7) ▲ 548 (3,1) 562 (2,8) 557 (3,2)
Amerike

  Mednarodno 548 (0,8) ▲ 533 (0,8) 542 (0,8) ▲ 533 (0,9)
povprečje

  Referenčne udeleženke  

  Abu Dabi (ZAE) 456 (6,6) ▲ 415 (6,6) 446 (6,6) ▲ 412 (6,7)

  Dubaj (ZAE) 535 (2,7) ▲ 521 (3,0) 532 (2,8) 523 (2,8)

Vir: Mullis, Martin, Foy in Hooper, 2017b – elektronska verzija. 91
Opombe:
() Standardne napake so navedene v oklepajih. Ker so rezultati zaokrože­
ni na najbližje celo število, se lahko nekatere vrednosti zdijo neskladne.
(5) Petošolci.
▲ Bralni dosežek na podlestvici je statistično pomembno višji od skup­
nega bralnega dosežka ePIRLS.
▼ Bralni dosežek na podlestvici je statistično pomembno nižji od sku­
pnega bralnega dosežka ePIRLS.
† Zahteve glede realizacije participacije vzorca so bile dosežene šele, ko
so bile vključene nadomestne šole.
≡ Nedoseganje realizacije participacije vzorca.
1 Nacionalna ciljna populacija ne vključuje mednarodne ciljne populaci­
je.
2 Nacionalno definirana populacija pokriva 90 do 95 % nacionalne cilj­
ne populacije.
3 Nacionalno definirana populacija pokriva manj kot 90 % nacionalne
ciljne populacije (a vsaj 77 %).

Iz tabele 3.19 vidimo razlike bralnih dosežkov ePIRLS glede na procese ra-
zumevanje ter glede na spol. Iz rezultatov mednarodnega povprečja razbere-
mo, da imajo deklice pri priklicu in preprostem sklepanju pa tudi pri interpre-
taciji, integraciji in evalvaciji (v ePIRLS) boljše dosežke od dečkov. Tako je tudi
v primeru Slovenije. Skratka, deklice so dosegle statistično značilno višji bralni
dosežek, ne le pri skupni lestvici ePIRLS, temveč tudi v primeru besedil, če nji-
hove dosežke pogledamo posebej glede na dve skupini procesov razumeva-

bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96