Page 84 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 84
no učenje iz učbenikov (samostojno nabiranje znanja s pomočjo branja). Če
želimo identificirati delež najboljših bralcev iz PIRLS 2016 (spomnimo, govori-
mo le za podatke za Slovenijo), vidimo, da jih okoli 35 % dosega višji mejnik,
ne pa tudi najvišjega (dečkov, ki dosegajo najvišji mejnik, je okoli 10 %), in da
okoli 41 % deklic dosega višji bralni mejnik, ne pa tudi najvišjega (deklic, ki do-
segajo najvišji bralni mejnik, je okoli 13 %). Vse to je predstavljeno v tabeli 3.12.
Tabela 3.13: Bralni dosežek ePIRLS glede na spol
ePIRLS spletno informacijsko branje Razlika Razlike glede na spol
Država (absolutna
vrednost) Boljši rezultat Boljši rezultat
deklic dečkov
Italija 2 (2,6) 2
2 Portugalska 3 (2,7) 3
≡ Danska 4 (3,8) 4
† Združene države Amerike 6 (2,9) 6 ▲
84 1 2 Kanada 8 (3,8) 8 ▲
Kitajski Tajpej 9 (2,0) 9 ▲
Irska 11 (3,6) 11 ▲
3 Izrael 11 (3,0) 11 ▲
Slovenija 14 (3,3) 14 ▲
Švedska 15 (2,5) 15 ▲
1 Gruzija 15 (2,5) 15 ▲
Norveška (5) 18 (3,2) 18 ▲
3 Singapur 21 (2,8) 21 ▲
Združeni arabski emirati (ZAE) 29 (6,3) 29 ▲
Mednarodno povprečje 12 (0,9) 12 ▲
Referenčne udeleženke
Dubaj (ZAE) 12 (4,7) 12 ▲
Abu Dabi (ZAE) 37 (10,6) 37 ▲
Vir: Mullis, Martin, Foy in Hooper, 2017b – elektronska verzija.
Opombe:
() Standardne napake so navedene v oklepajih. Ker so rezultati zaokrože
ni na najbližje celo število, se lahko nekatere vrednosti zdijo neskladne.
▲ Povprečen dosežek statistično značilno višji.
▼ Povprečen dosežek statistično značilno nižji.
(5) Petošolci.
† Zahteve glede realizacije participacije vzorca so bile dosežene šele, ko
so bile vključene nadomestne šole.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
želimo identificirati delež najboljših bralcev iz PIRLS 2016 (spomnimo, govori-
mo le za podatke za Slovenijo), vidimo, da jih okoli 35 % dosega višji mejnik,
ne pa tudi najvišjega (dečkov, ki dosegajo najvišji mejnik, je okoli 10 %), in da
okoli 41 % deklic dosega višji bralni mejnik, ne pa tudi najvišjega (deklic, ki do-
segajo najvišji bralni mejnik, je okoli 13 %). Vse to je predstavljeno v tabeli 3.12.
Tabela 3.13: Bralni dosežek ePIRLS glede na spol
ePIRLS spletno informacijsko branje Razlika Razlike glede na spol
Država (absolutna
vrednost) Boljši rezultat Boljši rezultat
deklic dečkov
Italija 2 (2,6) 2
2 Portugalska 3 (2,7) 3
≡ Danska 4 (3,8) 4
† Združene države Amerike 6 (2,9) 6 ▲
84 1 2 Kanada 8 (3,8) 8 ▲
Kitajski Tajpej 9 (2,0) 9 ▲
Irska 11 (3,6) 11 ▲
3 Izrael 11 (3,0) 11 ▲
Slovenija 14 (3,3) 14 ▲
Švedska 15 (2,5) 15 ▲
1 Gruzija 15 (2,5) 15 ▲
Norveška (5) 18 (3,2) 18 ▲
3 Singapur 21 (2,8) 21 ▲
Združeni arabski emirati (ZAE) 29 (6,3) 29 ▲
Mednarodno povprečje 12 (0,9) 12 ▲
Referenčne udeleženke
Dubaj (ZAE) 12 (4,7) 12 ▲
Abu Dabi (ZAE) 37 (10,6) 37 ▲
Vir: Mullis, Martin, Foy in Hooper, 2017b – elektronska verzija.
Opombe:
() Standardne napake so navedene v oklepajih. Ker so rezultati zaokrože
ni na najbližje celo število, se lahko nekatere vrednosti zdijo neskladne.
▲ Povprečen dosežek statistično značilno višji.
▼ Povprečen dosežek statistično značilno nižji.
(5) Petošolci.
† Zahteve glede realizacije participacije vzorca so bile dosežene šele, ko
so bile vključene nadomestne šole.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji