Page 86 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 86
Slika 3.3: Grafični prikaz trendov bralnih dosežkov v Sloveniji
– glede na namen branja.
Vir: Nacionalna baza PIRLS (različni cikli).

V grafu (slika 3.3) smo vizualizirali trende bralnih dosežkov v Sloveniji gle-
de na namen branja. Graf (slika 3.3) in tabela 3.14 kažeta zanimiv trend. Medtem
ko v PIRLS 2001 in 2006 ni bilo statistično značilne razlike med branjem literar-
nih in informativnih besedil, se v letu 2011 ta razlika (tudi v točkah) zviša tako,
da postane tudi statistično značilna. Dosežki pri literarnih besedilih v letu 2011
so bili boljši kakor dosežki pri informativnih besedilih. V letu 2016 je bilo obra-
tno – dosežki pri informativnih besedilih so statistično značilno višji kakor do-
sežki pri literarnih besedilih.

Tabela 3.15: Razlike po spolu glede na namen branja – Slovenija (PIRLS)

Namen branja

Literarna besedila Informativna besedila

Deklice Dečki Deklice Dečki

552 (2,9) ▲ 531 (2,8) 552 (2,6) ▲ 536 (2,6)

Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy in Hooper, 2017a – elektronska verzija.
Opomba:
Standardne napake so navedene v oklepajih.
▲ Povprečje statistično značilno višje kot za drugi spol.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91