Page 73 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 73
1 Nacionalna ciljna populacija ne vključuje mednarodne ciljne populaci­ 73
je.
2 Nacionalno definirana populacija pokriva 90 do 95 % nacionalne cilj­
ne populacije.
3 Nacionalno definirana populacija pokriva manj kot 90 % nacionalne
ciljne populacije (a vsaj 77 %).

V prejšnjem poglavju smo zapisali, da je opis dosežkov na vsakem višjem
mejniku kumulativen in nadgrajuje opis dosežka, ki so ga učenci pokazali na
sosednjem nižjem mejniku. Učenci, ki so dosegli določen mejnik, so pokazali
veščine in strategije razumevanja, značilne za ta mejnik, pa tudi sposobnosti
učencev na kateremkoli nižjem mejniku. Kot vidimo iz tabele 3.6 (in če se osre-
dotočimo na Slovenijo), dosega nižji mednarodni mejnik približno 96 % na-
ših učencev, 83 % srednjega, 49 % višjega in približno 11 % najvišji mednaro-
dni bralni mejnik. Če to primerjamo z mednarodnim povprečjem sodelujočih
držav, vidimo, da najnižji mejnik na mednarodni ravni dosega približno enak
odstotek učencev kakor v Sloveniji, so pa tudi drugi odstotki doseganja mej-
nikov naših učencev relativno primerljivi z mednarodnim povprečjem, ki je za
ostale mejnike (gledano mednarodno) naslednje: najvišji mednarodni mejnik
dosega približno 10 %, višji 47 %, srednji mednarodni mejnik pa približno 82 %
učencev. Razlika v deležu učencev, ki dosegajo te tri mejnike, je 1 do 2 %, sicer
v prid našim učencem – za tak odstotek več naših učencev dosega te medna-
rodne mejnike, kakor je to ugotovljeno za mednarodno povprečje.

3.3 Trendi v bralnih dosežkih

Ker je bila raziskava PIRLS izvedena že večkrat (in sicer so bili glavni zajemi
PIRLS v letih 2001, 2006, 2011 in 2016) in je Slovenija je sodelovala v raziskavi
kontinuirano, lahko pogledamo tudi trende v bralni pismenosti četrtošolcev.

Tabela 3.7: Trendi v bralnih dosežkih PIRLS

Država Povprečni bralni dosežek – po SE – po posameznih ciklih
posameznih ciklih 2001 2006 2011 2016
Avstralija
Avstrija 2001 2006 2011 2016 2,3 2,5
Azerbajdžan
Belgija (flamski del) 527 544

538 529 541 2,2 1,9 2,4

462 470 3,3 4,4

547 525 1,9 1,9

bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78