Page 78 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 78
ela 3.10: Delež učencev po mednarodnih mejnikih bralnih dosežkov
(ePIRLS)

Odstotki učencev, ki dosegajo posamezen mednarodni mejnik

Država Najvišji Višji mednarodni Srednji Nižji mednarodni
mednarodni mejnik (550) mednarodni mejnik (400)
mejnik (625) mejnik (475)

Slovenija 5 (0,5) 39 (1,3) 78 (1,0) 95 (0,6)

Med­
narodno 12 50 84 97
povprečje

Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy in Hooper, 2017b – elektronska verzija.
Opomba: Standardne napake so navedene v oklepajih.

Tabela 3.10 kaže delež učencev v Sloveniji (in mednarodno povprečje) gle-
de na doseganje mednarodnih mejnikov v ePIRLS. Okoli 95 % naših učencev
78 dosega nižji mednarodni mejnik v ePIRLS (mednarodno povprečje je 97 %),
okoli 78 % jih dosega srednji mejnik (mednarodno povprečje je nekoliko viš-
je, in sicer ta mejnik dosega 84 % učencev), višji mejnik mednarodno dosega
polovica učencev, pri nas okoli 39 % učencev, najvišji mejnik v Sloveniji dose-
ga približno 5 % učencev, mednarodno povprečje pa je 12 %. Kakor vidimo iz
zgornje tabele, vsakega od mednarodnih mejnikov pri nas dosega nekoliko
manjši delež učencev, kot je to značilno za mednarodno povprečje.

3.4 Bralni dosežki glede na spol

Ena od zanimivih ugotovitev raziskave (tega in tudi predhodnih ciklov) so tudi
razlike v bralnem dosežku glede na spol.

Tabela 3.11: Bralni dosežek glede na spol (PIRLS)

Razlika (absolutna Razlika po spolu
vrednost)
Država Boljši rezultat deklic Boljši rezultat
1 (2,6) dečkov
  Makao 1 (2,7) 1
2 Portugalska 6 (2,4) 1
2 Avstrija 7 (2,6) 6▲
  Italija 8 (1,9) 7▲
  Kitajski Tajpej 8▲

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83