Page 77 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 77
ela 3.8: Trendi razlik v bralnem dosežku v Sloveniji
– glede na mednarodne mejnike (višji in najvišji mejnik)
Najvišji mednarodni mejnik (625) Višji mednarodni mejnik (550)
2016 Odstotek učencev 2001 2016 Odstotek učencev 2001
11 2011 2006 3▲ 49 2011 2006 25 ▲
8▲6▲ 42 ▲ 37 ▲
Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy in Hooper, 2017a – elektronska verzija.
Opomba: ▲ Odstotek 2016 statistično značilno višji.
Pri najvišjem mednarodnem mejniku in deležu učencev iz Slovenije, ki ga 77
dosegajo, iz tabele 3.8 vidimo, da v ciklu leta 2016 ta mejnik dosega znatno viš-
ji odstotek naših učencev. Leta 2001 je ta mejnik dosegalo 3 % naših četrtošol-
cev, 2006 6 %, 2011 pa 8 %. Pri deležu učencev, ki dosegajo (in so dosegali) viš-
ji mejnik je rezultat podoben. Znatno več četrtošolcev v Sloveniji dosega ta
mednarodni mejnik, kakor ga je v ostalih predhodnih ciklih raziskave.
Tabela 3.9: Trendi razlik v bralnem dosežku v Sloveniji
– glede na mednarodne mejnike (srednji in nižji mejnik)
Srednji mednarodni mejnik (475) Nižji mednarodni mejnik (400)
Odstotek učencev Odstotek učencev
2016 2011 2006 2001 2016 2011 2006 2001
83 79 ▲ 76 ▲ 67 ▲ 96 95 94 ▲ 91 ▲
Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy, Hooper, 2017a – elektronska verzija.
Opomba: ▲ Odstotek 2016 statistično značilno višji.
Za delež naših učencev, ki dosegajo srednji mejnik, prav tako vidimo, da ga
tekom ciklov raziskave PIRLS dosega vedno več učencev, za nižji mejnik pa, da
ga v ciklu 2016 dosega znatno več učencev, kakor ga je dosegalo v prvih dveh
ciklih raziskave PIRLS, razlika med cikloma 2011 in 2016 pa je 1 odstotna točka,
kar je predstavljeno v tabeli 3.9.
Ostale trende v bralnih dosežkih za Slovenijo, in sicer glede na spol in gle-
de na namen branja, bomo prikazali v naslednjih podpoglavjih.
bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
– glede na mednarodne mejnike (višji in najvišji mejnik)
Najvišji mednarodni mejnik (625) Višji mednarodni mejnik (550)
2016 Odstotek učencev 2001 2016 Odstotek učencev 2001
11 2011 2006 3▲ 49 2011 2006 25 ▲
8▲6▲ 42 ▲ 37 ▲
Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy in Hooper, 2017a – elektronska verzija.
Opomba: ▲ Odstotek 2016 statistično značilno višji.
Pri najvišjem mednarodnem mejniku in deležu učencev iz Slovenije, ki ga 77
dosegajo, iz tabele 3.8 vidimo, da v ciklu leta 2016 ta mejnik dosega znatno viš-
ji odstotek naših učencev. Leta 2001 je ta mejnik dosegalo 3 % naših četrtošol-
cev, 2006 6 %, 2011 pa 8 %. Pri deležu učencev, ki dosegajo (in so dosegali) viš-
ji mejnik je rezultat podoben. Znatno več četrtošolcev v Sloveniji dosega ta
mednarodni mejnik, kakor ga je v ostalih predhodnih ciklih raziskave.
Tabela 3.9: Trendi razlik v bralnem dosežku v Sloveniji
– glede na mednarodne mejnike (srednji in nižji mejnik)
Srednji mednarodni mejnik (475) Nižji mednarodni mejnik (400)
Odstotek učencev Odstotek učencev
2016 2011 2006 2001 2016 2011 2006 2001
83 79 ▲ 76 ▲ 67 ▲ 96 95 94 ▲ 91 ▲
Vir: Prirejeno po Mullis, Martin, Foy, Hooper, 2017a – elektronska verzija.
Opomba: ▲ Odstotek 2016 statistično značilno višji.
Za delež naših učencev, ki dosegajo srednji mejnik, prav tako vidimo, da ga
tekom ciklov raziskave PIRLS dosega vedno več učencev, za nižji mejnik pa, da
ga v ciklu 2016 dosega znatno več učencev, kakor ga je dosegalo v prvih dveh
ciklih raziskave PIRLS, razlika med cikloma 2011 in 2016 pa je 1 odstotna točka,
kar je predstavljeno v tabeli 3.9.
Ostale trende v bralnih dosežkih za Slovenijo, in sicer glede na spol in gle-
de na namen branja, bomo prikazali v naslednjih podpoglavjih.
bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)