Page 69 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 69
  literarna besedila informativna besedila

višji mednarodni • primerja dejanja, značilnos- • poišče določeno informacijo, ki
mejnik (550 točk) ti, občutke lika iz zgodbe (npr. je težje dostopna,
opiše, kako se dva lika iz zgodbe
razlikujeta),

• s pomočjo sklepanja razloži raz- • sklepa tako, da poveže infor-
merja med namerami, dejan- macije iz več povedi,
ji in dogodki in jih podpre, argu-
mentira s pomočjo podatkov iz
besedila,

• izdela interpretacijo, ki temelji 69
na integraciji podatkov iz besedila
• morebiti prepoznava uporabo ter znanja in lastnih izkušenj,
nekaterih jezikovnih in besedilnih • prepozna glavne namene in ne-
značilnosti; očitne značilnosti različnih tipov
besedila,

• razume preproste metafore;

najvišji mednarodni • integrira podatke/informacije • združi podatke/informacije iz ra-
mejnik (625 točk) iz celotnega besedila in tako in- zličnih besedil in lastnega znan-
terpretira značilnosti, namere in ja ter jih aplicira na realne dogod-
občutke lika ter jih zna podpreti s ke iz življenja.
podatki iz zgodbe,
• integrira različne ideje iz be-
sedila in jih uporabi v širšem
kontekstu.

Vir: Doupona, 2018: 33–34.

bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74