Page 63 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 63
tata. In kaj kažejo rezultati? V 7 državah (ter 2 referenčnih udeleženkah) je
dosežek iz bralne pismenosti na računalniku (ePIRLS) statistično značilno viš-
ji, kot so ga ti isti učenci dosegli pri PIRLS-testu. V dveh državah, in sicer Irski in
Kanadi, ni bilo izmerjenih razlik pri bralni pismenosti, če so učenci reševali test
na papirju ali z računalnikom. Slovenija sodi v skupino petih držav, kjer je bil
bralni dosežek iz PIRLS statistično značilno višji kakor iz ePIRLS. Vendar je v ta-
beli 3.3 upoštevan skupni PIRLS-dosežek, vemo pa, da so učenci pri ePIRLS re-
ševali test na podlagi le enega tipa besedila, to je informativnega besedila. Za-
to si v nadaljevanju poglejmo le primerjavo glede na reševanje informativnih
besedil – verjetno je ta ustreznejša.

Tabela 3.4: Bralni dosežki pri PIRLS in ePIRLS – za informativna besedila
(le za tiste učence, ki so sodelovali v obeh preizkusih)

Razlika

  Država Razlika Rezultat spletne- Rezultat infor-
ga informacijske- macijskega branja
3 (1,7) ga branja ePIRLS 63
-20 (2,3) PIRLS je višji
12 (2,3) je višji
-11 (2,9)
1 2 Kanada 5 (1,7) 3 
  Kitajski Tajpej 7 (1,5)
≡ Danska -18 (2,8) -20 ▲
1 Gruzija 7 (1,7)
  Irska -4 (1,6) 12 ▲  
3 Izrael 13 (1,4)
  Italija -20 (2,3) -11 ▲
  Norveška (5) 4 (2,2)
2 Portugalska 5▲  
3 Singapur 8 (1,6)
  Slovenija 7▲  
  Švedska
-18 ▲

7▲  

-4 ▲

13 ▲  

-20 ▲



  Združeni arabski 8▲  
emirati (ZAE)

† Združene države 12 (1,5) 12 ▲  
Amerike 0 (0,5) 0  

  Mednarodno
povprečje

bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68