Page 61 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 61
(5) Petošolci 61
† Zahteve glede realizacije participacije vzorca so bile dosežene šele, ko
so bile vključene nadomestne šole.
≡ Nedoseganje realizacije participacije vzorca.
1 Nacionalna ciljna populacija ne vključuje mednarodne ciljne populaci
je.
2 Nacionalno definirana populacija pokriva 90 do 95 % nacionalne cilj
ne populacije.
3 Nacionalno definirana populacija pokriva manj kot 90 % nacionalne
ciljne populacije (a vsaj 77 %).
Tabela 3.2 prikazuje, med katerimi sodelujočimi državami v ePIRLS so bi-
le dejanske razlike pri bralnih dosežkih, izmerjenih na računalniku (kar po-
meni statistično značilne razlike, ne le razlike v točkah). Za Slovenijo vidimo
naslednje:
– dosežka slovenskih in portugalskih učencev se ne razlikujeta (statistič-
no značilno), prav tako se dosežek slovenskih učencev ne razlikuje od
dosežka učencev iz referenčne udeleženke Dubaj;
– dosežki učencev iz Singapurja, Norveške, Irske, Švedske, Danske, Zdru-
ženih držav Amerike, Kitajskega Tajpeja, Kanade, Izraela in Italije so
statistično značilno višji kakor dosežki naših učencev;
– statistično značilno nižje bralne dosežke pri ePIRLS od naših učencev
izkazujejo učenci iz Gruzije in Združenih arabskih emiratov ter Abu Da-
bija (referenčne udeleženke).
Tabela 3.3: Bralni dosežki pri PIRLS in ePIRLS
(le za tiste učence, ki so sodelovali v obeh preizkusih)
Povprečen Povprečen Razlika
Država dosežek dosežek Razlika
na lestvici na lestvici 15 (1,9) Rezultat Rezultat
13 (1,4) ePIRLS je PIRLS je
ePIRLS PIRLS 9 (1,1)
8 (1,3) višji višji
≡ Danska 558 (2,2) 544 (2,7) 8 (1,5)
15 ▲
† Združene države 557 (2,6) 543 (2,9) 13 ▲
Amerike
3 Singapur 588 (3,0) 579 (3,3) 9▲
Združeni arabski 468 (2,2) 460 (2,7) 8▲
emirati (ZAE)
Norveška (5) 568 (2,2) 560 (2,4) 8▲
bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)
† Zahteve glede realizacije participacije vzorca so bile dosežene šele, ko
so bile vključene nadomestne šole.
≡ Nedoseganje realizacije participacije vzorca.
1 Nacionalna ciljna populacija ne vključuje mednarodne ciljne populaci
je.
2 Nacionalno definirana populacija pokriva 90 do 95 % nacionalne cilj
ne populacije.
3 Nacionalno definirana populacija pokriva manj kot 90 % nacionalne
ciljne populacije (a vsaj 77 %).
Tabela 3.2 prikazuje, med katerimi sodelujočimi državami v ePIRLS so bi-
le dejanske razlike pri bralnih dosežkih, izmerjenih na računalniku (kar po-
meni statistično značilne razlike, ne le razlike v točkah). Za Slovenijo vidimo
naslednje:
– dosežka slovenskih in portugalskih učencev se ne razlikujeta (statistič-
no značilno), prav tako se dosežek slovenskih učencev ne razlikuje od
dosežka učencev iz referenčne udeleženke Dubaj;
– dosežki učencev iz Singapurja, Norveške, Irske, Švedske, Danske, Zdru-
ženih držav Amerike, Kitajskega Tajpeja, Kanade, Izraela in Italije so
statistično značilno višji kakor dosežki naših učencev;
– statistično značilno nižje bralne dosežke pri ePIRLS od naših učencev
izkazujejo učenci iz Gruzije in Združenih arabskih emiratov ter Abu Da-
bija (referenčne udeleženke).
Tabela 3.3: Bralni dosežki pri PIRLS in ePIRLS
(le za tiste učence, ki so sodelovali v obeh preizkusih)
Povprečen Povprečen Razlika
Država dosežek dosežek Razlika
na lestvici na lestvici 15 (1,9) Rezultat Rezultat
13 (1,4) ePIRLS je PIRLS je
ePIRLS PIRLS 9 (1,1)
8 (1,3) višji višji
≡ Danska 558 (2,2) 544 (2,7) 8 (1,5)
15 ▲
† Združene države 557 (2,6) 543 (2,9) 13 ▲
Amerike
3 Singapur 588 (3,0) 579 (3,3) 9▲
Združeni arabski 468 (2,2) 460 (2,7) 8▲
emirati (ZAE)
Norveška (5) 568 (2,2) 560 (2,4) 8▲
bralni dosežki četrtošolcev v sloveniji (pirls in epirls)