Page 55 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 55
.0 55
Bralni dosežki četrtošolcev
v Sloveniji (PIRLS in ePIRLS)

V tem poglavju predstavljamo različne rezultate glede bralnih dosežkov, in
sicer glede na mednarodne mejnike, trende, razlike glede na spol ter razlike
glede na namen branja. Prikazujemo pa oboje, rezultate PIRLS 2016 in ePIRLS
2016 – Slovenija je namreč sodelovala v obeh zajemih podatkov. Ker smo v
raziskavi PIRLS 2016 v Sloveniji vzorčili tako, da lahko raziskujemo tudi mo-
rebitne razlike med matičnimi in podružničnimi šolami, bomo predstavili tu-
di te rezultate (torej za bralni dosežek pri PIRLS in bralni dosežek pri ePIRLS).
Najprej pa poglejmo lestvico, ki kaže razvrstitev držav glede na povprečne
bralne dosežke.

3.1 Porazdelitev bralnih dosežkov

Najprej bomo prikazali porazdelitev bralnih dosežkov (v padajočem vrstnem
redu). Pri tem je potrebno opozoriti, da je mednarodno povprečje izračuna-
no na 500 točk (to, čemur pravimo srednja vrednost lestvice PIRLS), s standar-
dno deviacijo 100 točk. Tako je bilo tudi v prejšnjih zajemih podatkov, od leta
2001 naprej.
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60