Page 50 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 50
eža staršev sta na skrajnih polih – pri nedokončani in dokončani osnovni šo-
li ter pri magisteriju znanosti in doktoratu.
Tabela 2.26: Zaposlitev oziroma poklic staršev ali skrbnikov
Kateri opis najbolje ustreza zaposlitvi otrokovega Otrokov oče Otrokova mati
očeta (ali očima ali skrbnika) in matere (ali mačehe
ali skrbnice)?
nikoli ni delal/-a za plačilo 0,58 (0,16) 1,93 (0,3)
lastnik/-ca majhnega podjetja 10,76 (0,8) 6,1 (0,39)
uslužbenec 5,17 (0,39) 15,56 (0,79)
zaposleni v storitveni dejavnosti ali trgovini 11,91 (0,72) 20,95 (0,73)
poklicni kmetovalci ali ribiči 2,44 (0,35) 1 (0,22)
obrtniki in mojstri 16,59 (0,85) 2,59 (0,34)
vzdrževalci ali upravljavci strojev 11,99 (0,82) 1,2 (0,26)
splošna opravila 3,03 (0,35) 3,91 (0,37)
50 menedžerji in vodstveni delavci 8,93 (0,52) 6 (0,5)
strokovnjaki 14,89 (0,83) 24,34 (1,02)
tehnični strokovnjaki 9,17 (0,45) 9,79 (0,65)
neopredeljivo 4,54 (0,36) 6,64 (0,81)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Iz tabele 2.26 vidimo, da je nekoliko večji delež mater, ki nikoli niso delale
za plačilo, kakor delež očetov. Obratno pa je pri lastništvu (majhnega) podje-
tja. Pri očetih je največji delež zaposlitev v obrtništvu in mojstrstvu, nato sledi-
jo opredelitve za strokovnjake in nato zaposlitve v storitveni dejavnosti ali tr-
govini. Pri materah je največji delež poklicev opredeljen kot »strokovnjakinje«,
nato sledijo zaposlitve v storitveni dejavnosti ali trgovini in nato razne usluž-
benske zaposlitve.
Tabela 2.27: Pogostost branja za zabavo in branja za učenje
– ocena učencev
Kako pogosto počneš Vsak dan ali Enkrat ali Enkrat ali Nikoli
naslednje stvari izven skoraj vsak dvakrat na dvakrat na ali skoraj
šole? dan teden mesec nikoli
Berem za zabavo. 34,06 (1,2) 36,7 (0,88) 16,39 (0,8) 12,85 (0,76)
Berem, da izvem stvari, 37,65 (1,2) 38,73 (0,81) 17,54 (0,81) 6,08 (0,62)
ki bi se jih rad naučil.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
li ter pri magisteriju znanosti in doktoratu.
Tabela 2.26: Zaposlitev oziroma poklic staršev ali skrbnikov
Kateri opis najbolje ustreza zaposlitvi otrokovega Otrokov oče Otrokova mati
očeta (ali očima ali skrbnika) in matere (ali mačehe
ali skrbnice)?
nikoli ni delal/-a za plačilo 0,58 (0,16) 1,93 (0,3)
lastnik/-ca majhnega podjetja 10,76 (0,8) 6,1 (0,39)
uslužbenec 5,17 (0,39) 15,56 (0,79)
zaposleni v storitveni dejavnosti ali trgovini 11,91 (0,72) 20,95 (0,73)
poklicni kmetovalci ali ribiči 2,44 (0,35) 1 (0,22)
obrtniki in mojstri 16,59 (0,85) 2,59 (0,34)
vzdrževalci ali upravljavci strojev 11,99 (0,82) 1,2 (0,26)
splošna opravila 3,03 (0,35) 3,91 (0,37)
50 menedžerji in vodstveni delavci 8,93 (0,52) 6 (0,5)
strokovnjaki 14,89 (0,83) 24,34 (1,02)
tehnični strokovnjaki 9,17 (0,45) 9,79 (0,65)
neopredeljivo 4,54 (0,36) 6,64 (0,81)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Iz tabele 2.26 vidimo, da je nekoliko večji delež mater, ki nikoli niso delale
za plačilo, kakor delež očetov. Obratno pa je pri lastništvu (majhnega) podje-
tja. Pri očetih je največji delež zaposlitev v obrtništvu in mojstrstvu, nato sledi-
jo opredelitve za strokovnjake in nato zaposlitve v storitveni dejavnosti ali tr-
govini. Pri materah je največji delež poklicev opredeljen kot »strokovnjakinje«,
nato sledijo zaposlitve v storitveni dejavnosti ali trgovini in nato razne usluž-
benske zaposlitve.
Tabela 2.27: Pogostost branja za zabavo in branja za učenje
– ocena učencev
Kako pogosto počneš Vsak dan ali Enkrat ali Enkrat ali Nikoli
naslednje stvari izven skoraj vsak dvakrat na dvakrat na ali skoraj
šole? dan teden mesec nikoli
Berem za zabavo. 34,06 (1,2) 36,7 (0,88) 16,39 (0,8) 12,85 (0,76)
Berem, da izvem stvari, 37,65 (1,2) 38,73 (0,81) 17,54 (0,81) 6,08 (0,62)
ki bi se jih rad naučil.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji