Page 51 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 51
Učenci so poročali, kako pogosto berejo za zabavo in zato, da izvejo stvari,
ki bi se jih radi naučili (ugotavljali smo namen branja), kar prikazujemo v tabeli
2.27. Nikoli ali skoraj nikoli ne bere za zabavo skoraj 13 % učencev, prav tako ni-
koli ali skoraj nikoli približno 6 % ne bere, da bi se nekaj naučili. Na drugi strani
pa približno 34 % učencev redno bere za zabavo (vsak dan ali skoraj vsak dan),
zato, da bi izvedeli stvari, ki bi se jih radi naučili, pa dnevno ali skoraj vsak dan
bere približno 38 % učencev. Enkrat ali dvakrat na mesec bere za zabavo okoli
16 % učencev, zato, da bi se kaj naučili, pa približno 18 % učencev.

Tabela 2.28: Mnenja učencev o branju – kaj jim je pri branju všeč in kaj
ne

Kaj meniš o branju? Zelo se Strinjam se Ne Sploh se ne 51
Povej nam, koliko se strinjaš strinjam strinjam se strinjam
44,07 (1,04)
z naslednjimi trditvami. 24,29 (0,99) 21,61 (0,91) 10,04 (0,66)
44,89 (1,22)
Z drugimi se rad pogovarjam 29,89 (1,11) 14,79 (0,67) 10,44 (0,77)
o tem, kar berem. 10,96 (0,58)
7,82 (0,58) 35,58 (1,43) 30,77 (1,04) 50,45 (1,26)
Razveselilo bi me, če bi 24,53 (1,01) 40,51 (0,94) 28,06 (1,19) 11,83 (0,68)
za darilo dobil knjigo. 38,07 (1,2) 33,41 (1,09) 13,66 (0,7) 7,76 (0,6)
59,5 (1,14) 36,54 (0,88) 4,77 (0,39) 2,31 (0,32)
Mislim, da je branje 29,95 (1,04) 21,67 (0,89) 11,84 (0,66)
dolgočasno. 29,27 (0,68)
58,16 (1,04) 7,06 (0,62) 5,51 (0,57)
Rad bi imel več časa za branje.

Uživam v branju.

Z branjem se veliko naučim.

Rad berem stvari, ki me silijo
k premišljevanju.

Všeč mi je, ko mi knjiga pričara
druge svetove.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

In kakšna stališča imajo učenci (četrtošolci) o branju? Iz tabele 2.28 razbe-
remo, da se je približno 24 % učencev zelo strinjalo s trditvijo, da se z drugimi
radi pogovarjajo o tem, kaj berejo (okoli 44 % se jih je s tem strinjalo), približ-
no 30 % se je zelo strinjalo (in okoli 45 % strinjalo) s trditvijo, da bi se razveseli-
li, če bi za darilo dobili knjigo, približno 8 % jih meni, da je branje dolgočasno
(zelo so se strinjali s trditvijo, okoli 11 % pa se je s trditvijo strinjalo), približno
25 % se jih je zelo strinjalo s tem, da bi radi imeli več časa za branje (s tem se je
strinjalo okoli 36 % učencev), skoraj 80 % se jih je zelo strinjalo in strinjalo, da v
branju uživajo, velik delež učencev se je tudi strinjali in zelo strinjal, da se z bra-
njem veliko naučijo (s tem se jih je zelo strinjalo okoli 60 %, strinjalo pa okoli 33
%), večji delež učencev se je strinjal in zelo strinjal s tem, da radi berejo stvari, ki
jih silijo k premišljevanju (okoli 30 % se jih je zelo strinjalo in okoli 37 % strinja-

slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56