Page 52 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 52
lo), okoli 58 % pa se jih je zelo strinjalo s tem, da jim je všeč, ko jim knjiga priča-
ra druge svetove (s tem pa se jih je strinjalo okoli 29 %). Z vsemi temi trditvami
(razen z eno) se je strinjalo ali zelo strinjalo več učencev, kakor se z njimi bodisi
ni strinjalo bodisi ni zelo strinjalo. Edina trditev, ki je odstopala od prevladujo-
čega vzorca strinjanja, je trditev o dolgočasnosti branja. Samo s to trditvijo se
več učencev ni strinjalo, kakor se jih je strinjalo. Tako se, denimo, s tem, da bi bi-
lo branje dolgočasno, ni strinjalo okoli 31 % učencev in okoli 50 % jih je odgo-
vorilo, da se s tem nikakor ne strinjajo.
Tabela 2.29: Samoocena učencev o branju
Kako dobro bereš? Zelo se Strinjam se Ne strinjam Sploh se ne
Povej nam, koliko se strin- strinjam se strinjam
jaš z naslednjimi trditvami.
Ponavadi sem dober 50,0 (0,9) 40,71 (0,81) 6,76 (0,49) 2,52 (0,31)
v branju.
Branje je zame lahko. 52,9 (0,98) 35,28 (0,76) 9,32 (0,65) 2,5 (0,31)
52 Težave imam pri branju 14,7 (0,66) 30,22 (0,86) 26,45 (0,7) 28,63 (0,93)
zgodb s težkimi besedami.
Branje je zame težje kot za 8,45 (0,51) 17,56 (0,9) 26,77 (0,78) 47,22 (1,12)
nekatere sošolke in sošolce.
Branje je zame težje od ostal- 5,92 (0,51) 11,11 (0,62) 26,99 (1,01) 55,98 (1,09)
ih predmetov.
Branje mi ne gre. 5,65 (0,5) 8,86 (0,53) 19,81 (0,67) 65,69 (0,83)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Učencem smo postavili niz trditev o tem, kako dobro berejo. Kakor prika-
zujemo v tabeli 2.29, večina učencev meni (polovica se jih je zelo strinjala in
okoli 41 % strinjalo), da je ponavadi v branju dobra. Branje se jim zdi lahko, s
tem se je okoli 53 % zelo strinjalo in okoli 35 % strinjalo. Nekaj manj kot polovi-
ca ima težave pri branju zgodb s težkimi besedami, nekaj več kot polovica pa
pravi, da ne (okoli 26 % se namreč s trditvijo ni strinjalo in okoli 29 % se z njo
sploh ni strinjalo). Več kot polovica jih tudi meni, da zanje branje ni težje kot
za nekatere njihove sošolce in sošolke. Še nekoliko večji delež se ni strinjal in
sploh ni strinjal s trditvijo, da je zanje branje težje od ostalih predmetov. Tudi
v primeru trditve »branje mi ne gre« se pretežni del s tem sploh ni strinjal (teh
učencev je bilo približno 66 %) ali ni strinjal (teh pa je bilo okoli 20 %).
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
ra druge svetove (s tem pa se jih je strinjalo okoli 29 %). Z vsemi temi trditvami
(razen z eno) se je strinjalo ali zelo strinjalo več učencev, kakor se z njimi bodisi
ni strinjalo bodisi ni zelo strinjalo. Edina trditev, ki je odstopala od prevladujo-
čega vzorca strinjanja, je trditev o dolgočasnosti branja. Samo s to trditvijo se
več učencev ni strinjalo, kakor se jih je strinjalo. Tako se, denimo, s tem, da bi bi-
lo branje dolgočasno, ni strinjalo okoli 31 % učencev in okoli 50 % jih je odgo-
vorilo, da se s tem nikakor ne strinjajo.
Tabela 2.29: Samoocena učencev o branju
Kako dobro bereš? Zelo se Strinjam se Ne strinjam Sploh se ne
Povej nam, koliko se strin- strinjam se strinjam
jaš z naslednjimi trditvami.
Ponavadi sem dober 50,0 (0,9) 40,71 (0,81) 6,76 (0,49) 2,52 (0,31)
v branju.
Branje je zame lahko. 52,9 (0,98) 35,28 (0,76) 9,32 (0,65) 2,5 (0,31)
52 Težave imam pri branju 14,7 (0,66) 30,22 (0,86) 26,45 (0,7) 28,63 (0,93)
zgodb s težkimi besedami.
Branje je zame težje kot za 8,45 (0,51) 17,56 (0,9) 26,77 (0,78) 47,22 (1,12)
nekatere sošolke in sošolce.
Branje je zame težje od ostal- 5,92 (0,51) 11,11 (0,62) 26,99 (1,01) 55,98 (1,09)
ih predmetov.
Branje mi ne gre. 5,65 (0,5) 8,86 (0,53) 19,81 (0,67) 65,69 (0,83)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Učencem smo postavili niz trditev o tem, kako dobro berejo. Kakor prika-
zujemo v tabeli 2.29, večina učencev meni (polovica se jih je zelo strinjala in
okoli 41 % strinjalo), da je ponavadi v branju dobra. Branje se jim zdi lahko, s
tem se je okoli 53 % zelo strinjalo in okoli 35 % strinjalo. Nekaj manj kot polovi-
ca ima težave pri branju zgodb s težkimi besedami, nekaj več kot polovica pa
pravi, da ne (okoli 26 % se namreč s trditvijo ni strinjalo in okoli 29 % se z njo
sploh ni strinjalo). Več kot polovica jih tudi meni, da zanje branje ni težje kot
za nekatere njihove sošolce in sošolke. Še nekoliko večji delež se ni strinjal in
sploh ni strinjal s trditvijo, da je zanje branje težje od ostalih predmetov. Tudi
v primeru trditve »branje mi ne gre« se pretežni del s tem sploh ni strinjal (teh
učencev je bilo približno 66 %) ali ni strinjal (teh pa je bilo okoli 20 %).
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji