Page 54 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 54
nika. Preostali njihovi odgovori se nanašajo na uporabo računalnika ali ta-
blice za šolsko delo kje drugje.

Tabela 2.32: Pogostost uporabe računalnika ali tablice glede na šolske
aktivnosti

Koliko časa uporabljaš računalnik ali tablico za Nič 30 minut Več kot
naslednje šolske aktivnosti na običajen ali manj 30 minut
šolski dan? 24,47 (1,15)
30,23 (1,41) 61,43 (1,14) 14,09 (0,64)
iskanje in branje informacij 34,33 (1,07) 35,44 (1,64)

priprava nastopov in predstavitev

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

In kako pogosto uporabljajo računalnik ali tablico glede na dve šolski ak-
tivnosti, ki sta bili ponujeni v odgovorih? Za iskanje in branje informacij (za šo-
lo) dnevno porabi več kot 30 minut okoli 14 %, nič pa okoli 24 % učencev. Za
54 pripravo nastopov in predstavitev pa je približno 30 % učencev reklo, da dnev-
no računalnika ali tablice ne uporablja, približno 34 % jih za to aktivnost dnev-
no porabi 30 minut ali manj, več kot 30 minut pa za pripravo nastopov in pri-
reditev (vezano na šolske aktivnosti) porabi okoli 35 % učencev, razberemo iz
tabele 2.32.

Tabela 2.33: Časovna ocena uporabe ali tablice za različne aktivnosti

Koliko časa na dan Nič 30 minut od 30 minut od 1 do 2 uri 2 uri ali več
uporabljaš računal- ali manj do 1 uro
14,2 (0,67)
nik ali tablico za 18,12 (0,95) 40,99 (1,44) 25,08 (0,97) 10,13 (0,48) 9,61 (0,75)
naslednje aktivnost? 44,27 (1,42) 43,25 (1,01) 21,57 (0,81) 10,35 (0,68) 6,71 (0,55)
22,59 (0,99) 34,74 (1,23) 10,02 (0,53) 5,97 (0,52)
Igram igrice. 48,84 (1,09) 16,93 (0,63) 5 (0,39) 5,44 (0,54)
6,2 (0,39)
Gledam video.

Klepetam.

Brskam po internetu.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Za katere aktivnosti učenci dnevno prebijejo največ časa na računalniku ali
tablici? Poročali so, da 2 uri dnevno ali več porabijo za igranje igric (takih učen-
cev je skoraj 10 %), za gledanje videov (okoli 7 % učencev), klepetanje (okoli 6
% učencev) in brskanje po svetovnem spletu (okoli 5 % učencev). Iz tabele 2.33
tudi vidimo, da za te aktivnosti pretežni delež učencev (in sicer več kakor 50 %)
porabi od 0 do 30 minut.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59