Page 53 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 53
ela 2.30: Pogostost izposoje knjig iz šolske ali javne knjižnice – ocena
učencev

Kako pogosto si izposojaš knjige (tudi elektronske knjige) iz šol- Odstotek SE
ske ali javne knjižnice?
1,55
vsaj enkrat na teden 47,96 1,13
0,65
enkrat ali dvakrat na mesec 35,29 0,48

nekajkrat na leto 11,18

nikoli ali skoraj nikoli 5,57

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Učence smo vprašali, kako pogosto si izposojajo tiskane ali elektronske 53
knjige iz šolske ali javne knjižnice. Iz tabele 2.30 vidimo, da je večji delež četrto-
šolcev, ki si knjige izposojajo vsaj enkrat na teden ali enkrat ali dvakrat na me-
sec, kakor pa tistih, ki si knjige izposojajo zelo redko (nekajkrat na leto, niko-
li ali skoraj nikoli).

Tabela 2.31: Pogostost uporabe računalnika ali tablice za šolsko delo
doma, v šoli in drugje

Kako pogosto uporabljaš računalnik Vsak dan Enkrat ali Enkrat ali Nikoli ali
ali tablico za šolsko delo na vsakem ali skoraj skoraj
od teh krajev (vključno z nalogami vsak dan dvakrat na dvakrat na nikoli

v razredu, domačimi nalogami teden mesec
ali učenjem izven šole)?
22,44 (0,96) 30,63 (0,93) 24,84 (0,9) 22,1 (1,09)
doma 7,76 (1,14) 14,95 (1,31) 17,14 (1,2) 60,15 (2,08)
10,23 (0,76) 18,22 (0,95) 21,7 (0,8) 49,85 (1,31)
v šoli

kje drugje

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Danes uporaba računalnika ni nič nenavadnega. Zato smo učence vpraša-
li, kako pogosto uporabljajo računalnik ali tablico za šolsko delo doma, v šoli
in kje drugje. Iz tabele 2.31 vidimo, da doma za šolsko delo računalnika ali ta-
blice nikoli ali skoraj nikoli ne uporablja nekaj več kakor 22 % učencev, naspro-
tno: vsak dan ali skoraj vsak dan pa računalnik ali tablico za šolsko delo doma
uporablja približno 22 % učencev. Kaj pa uporaba računalnika in tablice za šol-
sko delo v šoli? Če sta bila odgovora pri uporabi doma (za šolsko delo) relativ-
no enakomerno razdeljena (nekoliko večja razlika je bila edino pri odgovorih
enkrat ali dvakrat na teden in enkrat ali dvakrat na mesec), so učenci kar v ne-
kaj več kakor 60 % poročali, da v šoli nikoli ali skoraj nikoli ne uporabljajo raču-

slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58