Page 35 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 35
u namreč narašča. Kljub temu bodo države, ki to želijo, lahko še vedno izva-
jale zgolj klasični PIRLS.

1.3 Sodelujoči izobraževalni sistemi v PIRLS 2016
in ePIRLS 2016

V PIRLS 2016 je sodelovalo 61 izobraževalnih sistemov,43 od tega 50 držav
in 11 referenčnih (ang. benchmark) udeleženk. V ePIRLS 201644 je sodelovalo 12
držav in 2 (dodatni) referenčni (ang. benchmark) udeleženki. Vse te udeleženke
so sodelovale tudi v (klasičnem) zajemu PIRLS, med njimi tudi Slovenija.

Sodelujoči izobraževalni sistemi v PIRLS 2016:

Anglija Latvija 35
Avstralija Litva
Avstrija Madžarska
Azerbajdžan Makao
Bahrajn Malta
Belgija (flamski del) Maroko
Belgija (valonski del) Nemčija
Bolgarija Nizozemska
Češka republika Norveška
Čile Nova Zelandija
Danska Oman
Egipt Poljska
Finska Portugalska
Francija Republika Južna Afrika (JAR)
Gruzija Ruska federacija
Hongkong Saudova Arabija
Iran Severna Irska
Irska Singapur
Italija Slovaška
Izrael
Kitajski Tajpej Slovenija
Kanada Španija
Katar Švedska
Kazahstan Trinidad in Tobago
Kuvajt Združene države Amerike
Združeni arabski emirati (ZAE)

Opomba: Južnoafriška republika (kjer je pouk v angleščini, afrikanščini ali
zulu jeziku) je dodatno (kot benchmark) sodelovala s petim razredom.
Norveška se je odločila, da v glavnem zajemu sodeluje s 5. razredom,

43 Nekateri izobraževalni sistemi znotraj nacionalnih držav sodelujejo ločeno (npr. v Belgiji).
44 Ta je bil tudi prvi zajem bralne pismenosti četrtošolcev na računalniku.

uvod v mednarodno raziskavo bralne pismenosti (iea pirls 2016 in epirls 2016)
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40