Page 39 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 39
30 in 39 let, zelo malo pa je bilo četrtošolcev, ki so jih poučevali zelo mla-
di ter starejši učitelji (tisti, ki so stari več kot 60 let).
Tabela 2.3: Število let poučevanja (učiteljev)
Koliko let skupaj boste poučevali ob koncu tega šolskega leta? Odstotek SE
0 do 10 let 8,72 2,2
11 do 20 let 31,18 3,62
21 do 30 let 29,09 3,33
več kot 30 let 31,01 3,16
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Iz nacionalne baze PIRLS dobimo deleže glede na prav vsako posamezno 39
leto poučevanja. Ti deleži so zelo razpršeni, zato smo dobljene podatke zdru-
žili v kategorije, ki jih predstavljamo v tabeli 2.3. Vidimo, da imamo v Sloveni-
ji manjši delež učencev (četrtošolcev), ki imajo »mlajše« učitelje oziroma tis-
te, ki so ob koncu šolskega leta, v katerem smo zbrali podatke, poučevali do
10 let. Teh četrtošolcev je bilo okoli 9 %. V ostalih kategorijah je bil približno
enak delež četrtošolcev, ki imajo učitelje (v grobem lahko rečemo, da jih je
po 30 % v vsaki kategoriji), ki poučujejo od 11 do 20 let, od 21 do 30 let in več
kot 30 let.
Tabela 2.4: Okolje šole – glede na število prebivalcev
Koliko prebivalcev ima mesto ali kraj, kjer stoji vaša šola? Odstotek SE
več kot 500.000 prebivalcev 0 0
100.001 do 500.000 prebivalcev 1,53
50.001 do 100.000 prebivalcev 6,23 0,64
30.001 do 50.000 prebivalcev 0,89 1,06
15.001 do 30.000 prebivalcev 2,75 3,28
3.001 do 15.000 prebivalcev 9,4 3,01
3.000 prebivalcev ali manj 17,72 3,97
63,01
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Ravnatelje smo vprašali, koliko prebivalcev ima naselje/kraj/mesto, v kate-
rem je njihova šola. Ni presenetljivo, da nobena šola v Sloveniji ni v okolju, ki bi
imelo več kakor 500.000 prebivalcev (takega okolja pač pri nas nimamo). Iz ta-
bele 2.4 prav tako razberemo, da je bilo največ vključenih šol iz okolja, ki ima do
3.000 prebivalcev (nekaj več kot 60 % takih šol je sodelovalo v raziskavi), nato
sledijo okolja z večjim številom prebivalcev.
slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016
di ter starejši učitelji (tisti, ki so stari več kot 60 let).
Tabela 2.3: Število let poučevanja (učiteljev)
Koliko let skupaj boste poučevali ob koncu tega šolskega leta? Odstotek SE
0 do 10 let 8,72 2,2
11 do 20 let 31,18 3,62
21 do 30 let 29,09 3,33
več kot 30 let 31,01 3,16
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Iz nacionalne baze PIRLS dobimo deleže glede na prav vsako posamezno 39
leto poučevanja. Ti deleži so zelo razpršeni, zato smo dobljene podatke zdru-
žili v kategorije, ki jih predstavljamo v tabeli 2.3. Vidimo, da imamo v Sloveni-
ji manjši delež učencev (četrtošolcev), ki imajo »mlajše« učitelje oziroma tis-
te, ki so ob koncu šolskega leta, v katerem smo zbrali podatke, poučevali do
10 let. Teh četrtošolcev je bilo okoli 9 %. V ostalih kategorijah je bil približno
enak delež četrtošolcev, ki imajo učitelje (v grobem lahko rečemo, da jih je
po 30 % v vsaki kategoriji), ki poučujejo od 11 do 20 let, od 21 do 30 let in več
kot 30 let.
Tabela 2.4: Okolje šole – glede na število prebivalcev
Koliko prebivalcev ima mesto ali kraj, kjer stoji vaša šola? Odstotek SE
več kot 500.000 prebivalcev 0 0
100.001 do 500.000 prebivalcev 1,53
50.001 do 100.000 prebivalcev 6,23 0,64
30.001 do 50.000 prebivalcev 0,89 1,06
15.001 do 30.000 prebivalcev 2,75 3,28
3.001 do 15.000 prebivalcev 9,4 3,01
3.000 prebivalcev ali manj 17,72 3,97
63,01
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Ravnatelje smo vprašali, koliko prebivalcev ima naselje/kraj/mesto, v kate-
rem je njihova šola. Ni presenetljivo, da nobena šola v Sloveniji ni v okolju, ki bi
imelo več kakor 500.000 prebivalcev (takega okolja pač pri nas nimamo). Iz ta-
bele 2.4 prav tako razberemo, da je bilo največ vključenih šol iz okolja, ki ima do
3.000 prebivalcev (nekaj več kot 60 % takih šol je sodelovalo v raziskavi), nato
sledijo okolja z večjim številom prebivalcev.
slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016