Page 38 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 38
Opis vzorca raziskave v Sloveniji

V raziskavi v Sloveniji (v glavnem zajemu podatkov cikla 2016) so sodelovali:2

– PIRLS: 160 šol (253 razredov – oddelkov), enako število ravnateljev,
253 učiteljev, 4.499 učencev in prav tako število staršev (4.499 staršev
torej).

– ePIRLS: 250 razredov (oddelkov) in 4.303 učencev.

Za PIRLS in ePIRLS so bile vzorčene iste šole. Učenci so ePIRLS reševali en
dan za raziskavo PIRLS.

V tem ciklu raziskave je v Sloveniji sodelovalo nekoliko več šol (in posledič-
no učencev, staršev, učiteljev), to pa zato, ker smo vzorčili na način, da lahko
raziskujemo tudi primerjavo med matičnimi in podružničnimi šolami.

2.1.1 Opis vzorca učiteljev, ravnateljev in sodelujočih šol
v Sloveniji

38 V raziskavi PIRLS/ePIRLS je sodelovalo 160 ravnateljev in 253 učiteljev.
Tabela 2.1: Spol učiteljev

Katerega spola ste? Odstotek SE
96,86 1,27
ženskega 3,14 1,27
moškega

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Okoli 97 % četrtošolcev so poučevale učiteljice, kakor je razvidno iz tabele 2.1.

Tabela 2.2: Starost učiteljev

Koliko ste stari? Odstotek SE
0,54 0,54
manj kot 25 let 2,08 0,95
25–29 18,33 3,28
30–39 33,2 3,63
40–49 44,56 3,41
50–59 1,28 0,94
60 let ali več

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

V tabeli 2.2 vidimo, da je imela večina učencev (četrtošolcev) učitelje, sta-
re med 40 do 59 let. Nekaj četrtošolcev (manj kot 20 %) je imelo učitelje, stare

2 Podatek je dostopen v nacionalni in mednarodni bazi.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43