Page 134 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 134
ela 7.9: Spodbujanje aktivnosti po prebranem besedilu – ocena
učiteljev

Ko učenke in učenci kaj preberejo, Vsak dan Enkrat ali Enkrat ali Nikoli ali
kako pogosto jim naročite, naj ali skoraj skoraj
naredijo naslednje? vsak dan dvakrat na dvakrat na nikoli

Napišejo nekaj o besedilu, ki so ga teden mesec 0
prebrali.
10,48 (3,07) 60,05 (4,09) 29,47 (3,68)

Ustno odgovarjajo na vprašanja ali 43,79 (3,93) 52,54 (3,86) 3,67 (1,34) 0
ustno obnovijo prebrano besedilo.

Med seboj se pogovarjajo tem, kar so 25,79 (3,07) 47,64 (3,83) 23,90 (3,46) 2,66 (1,40)
prebrali.

Odgovarjajo na pisna vprašanja ali 10,66 (2,48) 54,70 (3,61) 32,45 (3,34) 2,19 (1,06)
rešujejo test o prebranem besedilu.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
134 Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Po prebranem besedilu (izhajajoč iz tabele 7.9) ima okoli 3 % četrtošolcev
učitelje, ki nikoli ali skoraj nikoli učencem ne naročijo, naj se med seboj pogo-
varjajo o tem, kaj so prebrali; četrtošolcev, ki jim učitelji nikoli ali skoraj niko-
li ne naročijo, naj po prebranem besedilu odgovorijo na pisna vprašanja ali re-
šijo test o prebranem besedilu, je približno 2 %. Na dnevni ravni (vsak dan ali
skoraj vsak dan) ima približno 44 % četrtošolcev učitelje, ki učencem naročijo,
da naj po prebranem besedilu ustno odgovarjajo na vprašanja ali ustno obno-
vijo prebrano besedilo, približno 26 % četrtošolcev pa učitelje, ki učencem na
dnevni ravni naročijo, da naj se po prebranem besedilu med seboj pogovarja-
jo o tem, kaj so prebrali.

Tabela 7.10: Pogostost uporabe razredne knjižnice med poukom

Kako pogosto učenkam in učencem daste čas, da med poukom Odstotek SE
uporabijo razredno knjižnico ali bralni kotiček?
47,49 4,43
vsak dan ali skoraj vsak dan 31,87 4,79
19,62 2,96
enkrat ali dvakrat na teden 1,02 1,01

enkrat ali dvakrat na mesec

nikoli ali skoraj nikoli

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

In koliko časa imajo na voljo četrtošolci, da med poukom uporabijo raz-
redno knjižnico ali bralni kotiček? To prikazujemo v tabeli 7.10. Največji delež

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139