Page 132 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 132
jejo pri približno polovici ur, pri nekaterih urah se tega poslužujejo učitelji oko-
li 59 % četrtošolcev in okoli 4 % četrtošolcev ima učitelje, ki učencem nikoli ne
dajo časa za branje po njihovi presoji.

Tabela 7.7: Strategije v podporo branja pri pouku (2. del)

Kako pogosto pri poučevan- Pri vsaki Pri Pri Nikoli
ju branja v tem oddelku naredite ali skoraj približno nekaterih 0
vsaki uri polovici ur
naslednje? urah

V branje jim ponudim besedila, 21,14 (2,94) 42,83 (3,35) 36,03 (3,37)
ki so blizu njihovim zanimanjem.

Ponudim besedila, ki so primerna 18,96 (2,91) 35,40 (3,91) 43,38 (4,08) 2,26 (1,19)
za nivo branja posameznih učencev.

Novo vsebino navežem na predhodno 54,08 (3,93) 33,16 (3,43) 12,76 (3,10) 0
znanje učenk in učencev.

Učenke in učence vzpodbujam 55,62 (4,05) 34,54 (4,11) 9,84 (2,43) 0
k razvijanju njihovega lastnega
132 razumevanja besedil.

Učence vzpodbujam k razpravi o 63,82 (3,78) 30,37 (3,71) 5,81 (1,73) 0
besedilih.

Učenke in učence vzpodbujam, da 54,68 (3,91) 31,30 (3,77) 13,14 (2,40) 0,88 (0,63)
kritično presojajo mnenje, izraženo
v besedilu. 56,22 (3,89) 33,63 (4,06) 10,15 (1,89) 0
Z različnih zornih kotov (učencev,
besedil itd.) skušam obogatiti 13,63 (2,28) 23,90 (3,35) 58,67 (3,25) 3,80 (1,38)
razumevanje. 23,99 (3,64) 33,91 (3,17) 41,28 (4,13) 0,82 (0,79)
Učenkam in učencem dam čas za
branje po lastni izbiri.
Vsakemu učencu in učenki dam
individualno povratno informacijo.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Učitelji so poročali, da vsak dan ali skoraj vsak dan naročijo učencem, da
naj poiščejo podatke v besedilu (okoli 61 % četrtošolcev ima učitelje, ki so od-
govorili tako), okoli 52 % četrtošolcev ima učitelje, ki učencem naroči, naj razlo-
žijo ali utemeljijo razumevanje prebranega besedila. Najmanjši delež predsta-
vljajo četrtošolci, ki jim učitelj na dnevni ravni naroči, da naj določijo avtorjevo
perspektivo ali namen (teh četrtošolcev je okoli 5 %), da naj opišejo slogovne

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137