Page 135 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 135
dstavljajo četrtošolci, katerih učitelji so poročali, da dajo učencem na vo-
ljo uporabo šolske knjižnice ali bralnega kotička vsak dan ali skoraj vsak dan
(teh učencev je okoli 47 %). Nato odstotki začnejo padati – skladno s redkostjo
omogočanja tega dostopa. Najmanj je četrtošolcev, in sicer okoli 1 %, za kate-
re so učitelji poročali, da učenci med poukom ne uporabljajo (kategorija nikoli
ali skoraj nikoli) šolske knjižnice ali bralnega kotička.

Tabela 7.11: Dostop do računalnikov pri učenju branja med poukom
– ocena učiteljev

Ali imajo četrtošolke in četrtošolci tega oddelka med poukom Odstotek SE
na voljo računalnike (lahko tudi tablične) za uporabo
pri učenju branja? 16,77 2,81
83,23 2,81
da

ne

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Večina četrtošolcev ima učitelje, ki so poročali, da četrtošolci pri učenju 135
branja med poukom nimajo dostopa do računalnika (teh četrtošolcev je okoli
83 % ), kot je razvidno iz tabele 7.11.

Tabela 7.12: Načini dostopa do računalnikov med poukom
– ocena učiteljev

Na kakšen način učenke in učenci dostopajo do računalnikov? Da Ne

Vsak učenec ima na voljo svoj računalnik. 22,58 (7,44) 77,42 (7,44)

V razredu so računalniki, ki si jih učenci delijo. 57,44 (8,79) 42,56 (8,79)

Šola ima računalnike, ki jih ta oddelek lahko občasno uporablja. 98,71 (0,52) 1,29 (0,52)

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Kaj pa v primerih, ko učenci med poukom branja lahko dostopajo do ra-
čunalnika? To prikazujemo v tabeli 7.12. Okoli 23 % četrtošolcev ima učitelje,
ki so poročali, da ima vsak učenec na voljo svoj računalnik. Vendar je večina
tovrstnega dela organizirana na ravni šol – tako so poročali učitelji skoraj 99
% četrtošolcev, da ima šola računalnike, ki jih razred/oddelek lahko občasno
uporablja, za okoli 57 % četrtošolcev pa so učitelji povedali, da so v razredu ra-
čunalniki, ki si jih učenci delijo.

pouk (branja) in poučevanje v razredu
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140