Page 129 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 129
ela 7.4: Strategije in pristopi pri poučevanju branja
(oblike organizacije pouka)– ocena učiteljev

Kadar poučujete branje oziroma izv- Vedno Pogosto Včasih Nikoli
ajate bralne dejavnosti, kako pogos- ali skoraj 3,08 (1,11)
to učenke in učence organizirate na 55,80 (3,81) 26,39 (2,88)
vedno
naslednje načine?
14,73 (3,31)
Branje poučujem vse učenke in učence
v oddelku hkrati.

Organiziram skupine enako sposobnih 2,50 (0,82) 24,15 (3,68) 61,85 (3,92) 11,51 (2,37)
učenk in učencev.

V skupine razporedim različno sposobne 8,95 (2,15) 40,67 (3,42) 43,82 (3,64) 6,56 (1,80)
učenke in učence.

Branje poučujem individualno. 2,81 (1,21) 20,01 (3,40) 71,05 (3,59) 6,13 (1,46)

Učenke in učenci delajo samostojno 1,79 (1,01) 51,48 (3,37) 45,31 (3,42) 1,43 (0,83)
glede na predpisan načrt oziroma cilj.

Vir: Nacionalna baza PIRLS. 129
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Učitelje smo vprašali, kako pogosto pri poučevanju branja uporabljajo lite-
rarna in informativna besedila (v papirni ali digitalni obliki), kar predstavljamo
v tabeli 7.5. Njihovi odgovori so pokazali, da izmed literarnih besedil najpogo-
steje uporabljajo kratke zgodbe – na dnevni ravni učitelji okoli 7 % četrtošol-
cev in na tedenski ravni učitelji okoli 3/4 četrtošolcev. Največji delež četrtošol-
cev, katerih učitelji uporabljajo literarna besedila, in sicer obsežnejše knjige, ki
so razdeljena na poglavja, najpogosteje uporablja enkrat ali dvakrat na mesec
(teh četrtošolcev je okoli 67 %). Približno podoben delež predstavljajo učen-
ci, katerih učitelji uporablja dramska dela na mesečni ravni. Med informativni-
mi besedili na dnevni ravni učitelji največ uporabljajo neleposlovne knjige ali
učbenike (okoli 61 % četrtošolcev ima učitelje, ki slednje uporablja na dnevni
ravni ali pa skoraj vsak dan). Manj pogosto (oziroma to velja za najmanjši de-
lež učencev) pa učitelji pri poučevanju branja uporabljajo daljše neleposlovne
knjige in informativne članke, ki opisujejo stvari, ljudi, dogodke itd.

pouk (branja) in poučevanje v razredu
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134