Page 136 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 136
Tabela 7.13: Pogostost računalniških aktivnosti med učenjem branja
pri pouku – ocena učiteljev

Kako pogosto učenke in učenci Vsak dan Enkrat ali Enkrat ali Nikoli ali
med učenjem branja opravljajo ali skoraj skoraj
naslednje računalniške aktivnosti? vsak dan dvakrat na dvakrat na nikoli

Na računalniku berejo različna 5,35 (3,14) teden mesec
besedila.
34,06 (8,95) 58,20 (8,91) 2,38 (2,36)

Učite jih strategij za branje 14,09 (5,36) 57,23 (8,82) 28,68 (8,63) 0
elektronskih besedil.

Učite jih kritičnega branja na 2,79 (2,40) 33,29 (10,75) 32,58 (7,03) 31,33 (9,93)
internetu.

Iščejo informacije (npr. podatke, 20,60 (9,42) 41,42 (8,53) 37,97 (8,48) 0
definicije).

Raziščejo določeno temo ali problem. 5,2 (3,63) 34,3 (9,72) 50,92 (10,39) 9,57 (6,02)

136 Računalnike uporabljajo za pisanje 6,86 (4,74) 58,01 (9,05) 35,13 (8,89) 0
zgodb ali drugih besedil.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

In kaj učenci med učenjem branja delajo na računalniku? Učitelji so poro-
čali (tabela 7.13), da nikoli ali skoraj nikoli učencev ne učijo kritičnega branja na
internetu (približno 31 % četrtošolcev ima učitelje, ki so tako poročali) ali da ra-
ziščejo določeno temo ali problem (okoli 10 % četrtošolcev ima učitelje, ki tega
učencev nikoli ali skoraj nikoli ne prosi). Na dnevni ravni (kategorija vsak dan ali
skoraj vsak dan) učitelji učencem naročijo, da naj na računalniku poiščejo infor-
macije (to velja za okoli 21 % četrtošolcev), približno 14 % četrtošolcev pa ima
učitelje, ki so poročali, da učence na dnevni ravni (vsak dan ali skoraj vsak dan)
učijo strategij za branje elektronskih besedil.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141