Page 139 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 139
ovor, da ima otrok domačo nalogo 1- do 2-krat na teden, je bil s strani star-
šev izbran manjkrat, in sicer je temu pritrdilo okoli 4 % staršev.

Tabela 8.4: Sodelovanje staršev pri domačih nalogah – poročanje staršev

Kako pogosto vi ali kdo drug Vsak dan 3- do 1- do Manj kot Nikoli ali
pri vas doma z otrokom 4-krat na 2-krat na enkrat na skoraj
počne(te) naslednje? nikoli
teden teden teden

Vprašate otroka, če je naredil 86,09 9,12 (0,6) 3,36 (0,33) 0,89 (0,18) 0,54 (0,11)
domačo nalogo. (0,81)

Pomagate otroku pri domači 21,17 (1,26) 17,94 29,94 (1,03) 19,77 (0,77) 11,18 (0,71)
nalogi. (0,68)
Pregledate otrokovo domačo
nalogo, da se prepričate, če je 32,44 (1,4) 21,9 (0,85) 22,7 (0,69) 14,3 (0,96) 8,67 (0,71)
pravilno narejena.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

V medijih in vsakodnevnih debatah se pogosto sprašuje, komu so doma- 139
če naloge v resnici namenjene, saj naj bi mnogo staršev (moralo) sodelovati pri
domačih nalogah. Oglejmo si odgovore staršev v zvezi z njihovimi četrtošolci
(tabela 8.4). Vidimo, da okoli 86 % staršev svojega otroka vsak dan vpraša, ali
ima domačo nalogo. Okoli 21 % staršev je prav tako odgovorilo, da vsak dan
pomaga otroku pri domači nalogi, približno 32 % staršev pa vsak dan pregleda
domačo nalogo, da se prepriča, če je pravilno narejena. Le okoli 11 % staršev ot-
rokom pri domači nalogi nikoli ali skoraj nikoli ne pomaga.

domače naloge in branje
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144