Page 133 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 133
ela 7.8: Aktivnosti pri pouku, ki pomagajo razvijati bralne veščine
in strategije
Kako pogosto naročite Vsak dan Enkrat ali Enkrat ali Nikoli ali
učenkam in učencem v razredu, ali skoraj skoraj
naj naredijo naslednje stvari, ki jim vsak dan dvakrat na dvakrat na nikoli
pomagajo razvijati bralne veščine
61,26 (3,33) teden mesec 0
in strategije?
33,11 (2,91) 5,63 (1,79)
(Po)iščejo podatke v besedilu.
Določijo glavno idejo prebranega 30,63 (3,18) 58,92 (3,62) 9,93 (2,06) 0,52 (0,52)
besedila.
Razložijo ali utemeljijo razumevanje 52,37 (3,70) 40,63 (3,31) 7,00 (1,93) 0
prebranega besedila.
Vsebino prebranega besedila primer- 31,17 (3,41) 51,26 (3,96) 16,83 (3,51) 0,73 (0,74)
jajo s svojimi izkušnjami.
Prebrano besedilo primerjajo z besedi- 17,14 (2,61) 39,99 (3,26) 38,24 (3,79) 4,63 (1,64)
li, ki so jih brali kdaj prej.
133
Predvidevajo, kako se bo zgodba 6,86 (1,75) 49,74 (3,58) 41,19 (3,52) 2,21 (1,14)
nadaljevala.
Sklepajo in posplošujejo na podlagi 20,25 (2,81) 50,42 (4,28) 27,67 (4,06) 1,66 (1,00)
prebranega besedila.
Opisujejo slogovne značilnosti ali 6,70 (1,60) 40,04 (3,94) 48,27 (4,04) 4,99 (1,84)
zgradbo prebranega besedila
Določajo avtorjevo perspektivo ali 5,14 (1,51) 27,46 (3,37) 54,71 (3,78) 12,70 (2,81)
namen.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
značilnosti ali zgradbo prebranega besedila (teh učencev je okoli 7 %) ali da naj
predvidevajo, kako se bo zgodba končala (četrtošolcev, katerim učitelji to na-
ročajo na dnevni ravni ali skoraj vsak dan, je približno 7 %). In česa učitelji nikoli
ali skoraj nikoli ne počnejo? Okoli 13 % četrtošolcev ima učitelje, ki so poročali,
da nikoli ali skoraj nikoli učencem ne naročijo, naj določijo avtorjevo perspek-
tivo ali namen; prebrano besedilo primerjajo z besedili, ki so jih brali kdaj prej
(četrošolcev, ki jim učitelje tega ne naročijo nikoli ali skoraj nikoli, je približno 5
%), in okoli 5 % četrtošolcev, ki jim učitelji nikoli ali skoraj nikoli ne naročijo, da
naj opišejo slogovne značilnosti ali zgradbo prebranega besedila. Vse to raz-
beremo iz tabele 7.8.
pouk (branja) in poučevanje v razredu
in strategije
Kako pogosto naročite Vsak dan Enkrat ali Enkrat ali Nikoli ali
učenkam in učencem v razredu, ali skoraj skoraj
naj naredijo naslednje stvari, ki jim vsak dan dvakrat na dvakrat na nikoli
pomagajo razvijati bralne veščine
61,26 (3,33) teden mesec 0
in strategije?
33,11 (2,91) 5,63 (1,79)
(Po)iščejo podatke v besedilu.
Določijo glavno idejo prebranega 30,63 (3,18) 58,92 (3,62) 9,93 (2,06) 0,52 (0,52)
besedila.
Razložijo ali utemeljijo razumevanje 52,37 (3,70) 40,63 (3,31) 7,00 (1,93) 0
prebranega besedila.
Vsebino prebranega besedila primer- 31,17 (3,41) 51,26 (3,96) 16,83 (3,51) 0,73 (0,74)
jajo s svojimi izkušnjami.
Prebrano besedilo primerjajo z besedi- 17,14 (2,61) 39,99 (3,26) 38,24 (3,79) 4,63 (1,64)
li, ki so jih brali kdaj prej.
133
Predvidevajo, kako se bo zgodba 6,86 (1,75) 49,74 (3,58) 41,19 (3,52) 2,21 (1,14)
nadaljevala.
Sklepajo in posplošujejo na podlagi 20,25 (2,81) 50,42 (4,28) 27,67 (4,06) 1,66 (1,00)
prebranega besedila.
Opisujejo slogovne značilnosti ali 6,70 (1,60) 40,04 (3,94) 48,27 (4,04) 4,99 (1,84)
zgradbo prebranega besedila
Določajo avtorjevo perspektivo ali 5,14 (1,51) 27,46 (3,37) 54,71 (3,78) 12,70 (2,81)
namen.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
značilnosti ali zgradbo prebranega besedila (teh učencev je okoli 7 %) ali da naj
predvidevajo, kako se bo zgodba končala (četrtošolcev, katerim učitelji to na-
ročajo na dnevni ravni ali skoraj vsak dan, je približno 7 %). In česa učitelji nikoli
ali skoraj nikoli ne počnejo? Okoli 13 % četrtošolcev ima učitelje, ki so poročali,
da nikoli ali skoraj nikoli učencem ne naročijo, naj določijo avtorjevo perspek-
tivo ali namen; prebrano besedilo primerjajo z besedili, ki so jih brali kdaj prej
(četrošolcev, ki jim učitelje tega ne naročijo nikoli ali skoraj nikoli, je približno 5
%), in okoli 5 % četrtošolcev, ki jim učitelji nikoli ali skoraj nikoli ne naročijo, da
naj opišejo slogovne značilnosti ali zgradbo prebranega besedila. Vse to raz-
beremo iz tabele 7.8.
pouk (branja) in poučevanje v razredu