Page 137 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 137
.0 137
Domače naloge in branje

To vsebino predstavljamo v posebnem poglavju, saj sta predmet debat različ-
nih deležnikov na področju vzgoje in izobraževanja pogosto prav funkcija in
obseg domačih nalog. Seveda bi ta del rezultatov lahko navedli, vsaj delno, tu-
di v poglavju, ki govori o podpori učenja branja v domačem okolju.

Domača naloga je en način, kako lahko učitelj »podaljša« poučevanje in
ovrednoti, kaj se je učenec naučil. Domače naloge, ki so predpisane za branje,
vključujejo samostojno branje, preverjanje razumevanja ali kombinacijo tega
dvojega. Količina dodeljenih domačih nalog variira tako znotraj držav kakor
med državami. V nekaterih državah običajno dodelijo domače naloge tistim
učencem, ki jih najbolj potrebujejo. V drugih državah učenci domače naloge
dobijo kot neke vrste obogatitveno vajo. Uspešnejši učenci lahko za domačo
nalogo porabijo manj časa, ker znajo učinkoviteje porabiti svoj čas (Trautwe-
in, 2007; Won in Han, 2010). Zaradi teh razlogov se je utemeljevalo, da je učinek
domačih nalog lahko boljše zajet s tem, da se meri pogostost dajanja domačih
nalog in ne porabljenega časa za domačo nalogo (Trautwein, 2007). Poleg te-
ga obstajajo dokazi, da so domače naloge učinkovitejše za starejše učence in
učence z višjimi dosežki (Hattie, 2009).1

1 Michael Hooper, Ina V. S. Mullis in Michael O. Martin, PIRLS 2016 Context Questionnaire Framework
(TIMSS and PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College, Internati-
onal Association for the Evaluation of Educational Achievement, 2015), 47.
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142