Page 128 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 128
Tabela 7.3: Dejavniki, ki omejujejo poučevanje v razredu
– mnenja učiteljev

V kolikšni meri vas po vaši preso- Sploh ne Malo Zelo
ji spodaj navedeno omejuje pri 16,36 (2,73) 58,33 (3,75) 25,31 (3,77)

poučevanju v tem oddelku?

učenke in učenci brez predznanja
in potrebnih spretnosti

učenke in učenci, ki prihajajo v šolo 72,38 (2,91) 22,27 (2,62) 5,35 (1,75)
slabo prehranjeni
26,53 (3,07) 51,85 (3,73) 21,62 (2,98)
učenci, ki prihajajo v šolo nenaspani 39,08 (3,23) 51,00 (3,13) 9,93 (2,11)
manjkajoči učenke in učenci 14,48 (2,72) 39,75 (4,01) 45,77 (4,07)
učenke in učenci, ki motijo pouk 12,53 (2,67) 52,40 (3,99) 35,07 (4,15)
učenke in učenci, ki jih pouk ne zanima

učenke in učenci z mentalnimi, s čust- 22,17 (3,31) 58,34 (3,61) 19,49 (2,58)
venimi ali psihološkimi primanjkljaji
128

pomanjkanje podpore pri uporabi IKT 57,43 (3,96) 36,68 (3,60) 5,89 (1,79)

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

okoli 72 % četrtošolcev. Velik je tudi delež četrtošolcev, za katere so učitelji na-
vedli, da pomanjkanje podpore pri uporabi IKT sploh ni omejujoče pri pouče-
vanju – tako so sporočili učitelji okoli 57 % četrtošolcev.

Tabela 7.4 ponuja odgovore učiteljev na vprašanje, kako pogosto ob izva-
janju bralnih dejavnosti organizirajo katero od oblik dela. Iz rezultatov vidimo,
da najredkeje (odgovora iz kategorij včasih in nikoli) branje poučujejo indivi-
dualno (okoli 71 % četrtošolcev ima učitelje, ki so izbrali kategorijo včasih, in
okoli 6 % četrtošolcev učitelje, ki so izbrali kategorijo nikoli), najpogosteje pa
vse učence v oddelku hkrati (včasih učitelji nekaj več kot četrtine četrtošolcev
in nikoli učitelji okoli 3 % četrtošolcev, pogosto pa to obliko dela uporabljajo
učitelji okoli 56 % četrtošolcev). Organizacija skupin ni niti najredkejša niti naj-
pogostejša oblika, a vendarle to obliko dela, in sicer razporejanje enako spo-
sobnih učencev v skupine, včasih uporabljajo učitelji okoli 62 % četrtošolcev in
pogosto učitelji okoli 24 % četrtošolcev; razporejanja v skupine različno spo-
sobnih učencev pa se včasih poslužujejo učitelji okoli 44 % četrtošolcev, po-
gosto pa učitelji okoli 41 % četrtošolcev. Pri trditvi o samostojnem delu učen-
cev sta skrajni kategoriji izbrani redkeje, kakor vidimo iz tabele, pa se te oblike
dela včasih poslužujejo učitelji okoli 45 % četrtošolcev in pogosto učitelji oko-
li 51 % četrtošolcev.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133