Page 126 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 126
antnih ciljev učenja itd. Obstajajo pa seveda tudi še druge strategije za uče-
nje branja in spodbujanje razumevanja. 3
Tabela 7.1: Strinjanje učencev o trditvah glede pouka branja
Pomisli na pouk branja v šoli. Povej Zelo se Strinjam se Ne Sploh se
nam, koliko se strinjaš z naslednjimi strinjam strinjam se ne strinjam
trditvami o pouku branja. 33,7 (1,13) 51,98 (1,19) 8,98 (0,5) 5,34 (0,56)
Všeč mi je tisto, kar berem v šoli.
Učitelj/-ica nam za branje izbere 49,07 (1,23) 38,93 (1,05) 8,81 (0,66) 3,18 (0,4)
zanimiva besedila.
Vem, kaj učitelj/-ica pričakuje od mene 57,53 (1,08) 35,82 (0,81) 4,52 (0,42) 2,13 (0,27)
pri šolskem delu.
Mojo učiteljico/učitelja je lahko 57,92 (1,26) 35,14 (0,89) 4,74 (0,48) 2,2 (0,33)
razumeti.
Zanima me, kar govori moj/-a 48,03 (1,14) 38,09 (0,9) 8,39 (0,66) 5,49 (0,54)
126 učitelj/-ica.
Moj/-a učitelj/-ica me vzpodbuja, da 47,18 (1,12) 39,18 (0,92) 10,26 (0,56) 3,38 (0,38)
povem, kaj si mislim o tem, kar sem
prebral.
Moj/-a učitelj/-ica mi dovoli, da po- 55,9 (0,93) 35,37 (0,94) 6,8 (0,55) 1,93 (0,26)
kažem, kaj sem se naučil.
Moj/-a učitelj/-ica počne različne stvari, 69,76 (1,04) 25,87 (0,97) 2,86 (0,4) 1,51 (0,29)
da nam pomaga pri učenju.
Moj/-a učitelj/-ica mi pokaže, kako lah- 65,3 (1,03) 29,35 (0,9) 3,97 (0,37) 1,38 (0,26)
ko popravim napake.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Kot vidimo iz tabele 7.1, se je večina četrtošolcev strinjala s ponujenimi tr-
ditvami glede pouka (če združimo kategoriji strinjam se in zelo se strinjam). V
največjem deležu (pri vsaki od trditev se je s tem strinjalo več kot 50 % učen-
cev, ponekod tudi več kot 60 %) so se naši četrtošolci zelo strinjali z nasle-
dnjimi trditvami: učitelj učencem pokaže, kako lahko odpravijo napake; učitelj
počne različne stvari, da pomaga učencem pri učenju; učitelja je lahko razume-
ti; učitelj dovoli, da učenci pokažejo, kaj so se naučili; vedo, kaj učitelj od njih
pri šolskem delu pričakuje. Iz tabele razberemo tudi velik delež otrok, ki jim je
3 Vse v: Michael Hooper, Ina V. S. Mullis in Michael O. Martin, PIRLS 2016 Context Questionnaire Fra-
mework (TIMSS and PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College,
International Association for the Evaluation of Educational Achievement, 2015), 47–48.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
nje branja in spodbujanje razumevanja. 3
Tabela 7.1: Strinjanje učencev o trditvah glede pouka branja
Pomisli na pouk branja v šoli. Povej Zelo se Strinjam se Ne Sploh se
nam, koliko se strinjaš z naslednjimi strinjam strinjam se ne strinjam
trditvami o pouku branja. 33,7 (1,13) 51,98 (1,19) 8,98 (0,5) 5,34 (0,56)
Všeč mi je tisto, kar berem v šoli.
Učitelj/-ica nam za branje izbere 49,07 (1,23) 38,93 (1,05) 8,81 (0,66) 3,18 (0,4)
zanimiva besedila.
Vem, kaj učitelj/-ica pričakuje od mene 57,53 (1,08) 35,82 (0,81) 4,52 (0,42) 2,13 (0,27)
pri šolskem delu.
Mojo učiteljico/učitelja je lahko 57,92 (1,26) 35,14 (0,89) 4,74 (0,48) 2,2 (0,33)
razumeti.
Zanima me, kar govori moj/-a 48,03 (1,14) 38,09 (0,9) 8,39 (0,66) 5,49 (0,54)
126 učitelj/-ica.
Moj/-a učitelj/-ica me vzpodbuja, da 47,18 (1,12) 39,18 (0,92) 10,26 (0,56) 3,38 (0,38)
povem, kaj si mislim o tem, kar sem
prebral.
Moj/-a učitelj/-ica mi dovoli, da po- 55,9 (0,93) 35,37 (0,94) 6,8 (0,55) 1,93 (0,26)
kažem, kaj sem se naučil.
Moj/-a učitelj/-ica počne različne stvari, 69,76 (1,04) 25,87 (0,97) 2,86 (0,4) 1,51 (0,29)
da nam pomaga pri učenju.
Moj/-a učitelj/-ica mi pokaže, kako lah- 65,3 (1,03) 29,35 (0,9) 3,97 (0,37) 1,38 (0,26)
ko popravim napake.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Kot vidimo iz tabele 7.1, se je večina četrtošolcev strinjala s ponujenimi tr-
ditvami glede pouka (če združimo kategoriji strinjam se in zelo se strinjam). V
največjem deležu (pri vsaki od trditev se je s tem strinjalo več kot 50 % učen-
cev, ponekod tudi več kot 60 %) so se naši četrtošolci zelo strinjali z nasle-
dnjimi trditvami: učitelj učencem pokaže, kako lahko odpravijo napake; učitelj
počne različne stvari, da pomaga učencem pri učenju; učitelja je lahko razume-
ti; učitelj dovoli, da učenci pokažejo, kaj so se naučili; vedo, kaj učitelj od njih
pri šolskem delu pričakuje. Iz tabele razberemo tudi velik delež otrok, ki jim je
3 Vse v: Michael Hooper, Ina V. S. Mullis in Michael O. Martin, PIRLS 2016 Context Questionnaire Fra-
mework (TIMSS and PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College,
International Association for the Evaluation of Educational Achievement, 2015), 47–48.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji