Page 31 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 31
kritični odprti kurikul: pedagoške smernice za transformacijsko učenje
mi smernicami za emancipacijsko oz. transformacijsko učenje, pri čemer
sta bili ugotovljeni zlasti potreba po krepitvi epistemoloških in političnih
vprašanj ter pristopov v prevladujočih načinih izobraževanja in učenja ter
predlagan kritični odprti kurikul kot vzajemen proces, ki preči tako episte-
mološka, politična kot tudi druga vprašanja, pogosto izvržena iz izobra-
ževalnih in učnih procesov. Ugotovitev te študije, strnjene v kritičnem od-
prtem kurikulu, ni mogoče posploševati ali enostavno preslikati na druge
nevladne organizacije in pedagoške prakse tako zaradi majhnosti vzorca
kot tudi zaradi biografskega pristopa, ki je bil osredinjen izključno na delo
in delovanje obravnavanih organizacij. Lahko pa so nakazane pedagoške
smernice relevantne, uporabne in kontekstualizirane pravzaprav za vse pe-
dagoške procese (institucionalne, neinstitucionalizirane, formalne, nefor-
malne in priložnostne), še zlasti pa tiste, ki si prizadevajo iskati poti v sme-
ri avtentičnih pedagoških participativnih procesov ter širših skupnostnih
in/ali družbenih transformacij.
Literatura
Boler, Megan. Feeling Power: Emotions and Education. New York/London: Ro-
utledge, 1999.
Cooper, Peter A. »Paradigm Shifts in Designed Instruction: From Behavio-
rism to Cognitivism to Constructivism.« Educational technology 33, št. 5
(1993): 12–9.
Ertmer, Peggy A. in Timoty J. Newby. »Behaviorism, Cognitivism, Constru-
ctivism: Comparing Critical Features from an Instructional Design Per-
spective.« Performance Improvement Quarterly 6, št. 4 (1993): 50–72.
Foley, Griff. Learning in Social Action. A Contribution to Understanding In-
formal Education. London: Zed Books, 1999.
Freire, Paulo. Pedagogy of the Oppressed. London/NY: The Continuum Inter-
national Publishing Group Inc., 2000[1972].
Freire, Paulo, Education for Critical Consciousness. London/NY: The Conti-
nuum International Publishing Group Inc., 2005[1983].
Giroux, A. Henry. Teachers as Intellectuals: Toward a Critical Pedagogy of Le-
arning. Westport, CT: Bergin and Garvey, 1988.
Giroux, A. Henry. Theory and Resistance in Education. Toward a Pedagogy for
the Opposition. Westport, CT: Bergin and Garvey, 2001.
Giroux, A. Henry. On Critical Pedagogy. New York: Continuum International
Publishing, 2011.
31
mi smernicami za emancipacijsko oz. transformacijsko učenje, pri čemer
sta bili ugotovljeni zlasti potreba po krepitvi epistemoloških in političnih
vprašanj ter pristopov v prevladujočih načinih izobraževanja in učenja ter
predlagan kritični odprti kurikul kot vzajemen proces, ki preči tako episte-
mološka, politična kot tudi druga vprašanja, pogosto izvržena iz izobra-
ževalnih in učnih procesov. Ugotovitev te študije, strnjene v kritičnem od-
prtem kurikulu, ni mogoče posploševati ali enostavno preslikati na druge
nevladne organizacije in pedagoške prakse tako zaradi majhnosti vzorca
kot tudi zaradi biografskega pristopa, ki je bil osredinjen izključno na delo
in delovanje obravnavanih organizacij. Lahko pa so nakazane pedagoške
smernice relevantne, uporabne in kontekstualizirane pravzaprav za vse pe-
dagoške procese (institucionalne, neinstitucionalizirane, formalne, nefor-
malne in priložnostne), še zlasti pa tiste, ki si prizadevajo iskati poti v sme-
ri avtentičnih pedagoških participativnih procesov ter širših skupnostnih
in/ali družbenih transformacij.
Literatura
Boler, Megan. Feeling Power: Emotions and Education. New York/London: Ro-
utledge, 1999.
Cooper, Peter A. »Paradigm Shifts in Designed Instruction: From Behavio-
rism to Cognitivism to Constructivism.« Educational technology 33, št. 5
(1993): 12–9.
Ertmer, Peggy A. in Timoty J. Newby. »Behaviorism, Cognitivism, Constru-
ctivism: Comparing Critical Features from an Instructional Design Per-
spective.« Performance Improvement Quarterly 6, št. 4 (1993): 50–72.
Foley, Griff. Learning in Social Action. A Contribution to Understanding In-
formal Education. London: Zed Books, 1999.
Freire, Paulo. Pedagogy of the Oppressed. London/NY: The Continuum Inter-
national Publishing Group Inc., 2000[1972].
Freire, Paulo, Education for Critical Consciousness. London/NY: The Conti-
nuum International Publishing Group Inc., 2005[1983].
Giroux, A. Henry. Teachers as Intellectuals: Toward a Critical Pedagogy of Le-
arning. Westport, CT: Bergin and Garvey, 1988.
Giroux, A. Henry. Theory and Resistance in Education. Toward a Pedagogy for
the Opposition. Westport, CT: Bergin and Garvey, 2001.
Giroux, A. Henry. On Critical Pedagogy. New York: Continuum International
Publishing, 2011.
31