Page 250 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 250
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
between rhetoric as a skill of public persuasion and the successful enacting
of the authority relationship in the pedagogical process. On the basis of the
general conceptualization of rhetoric, which defines the process of persua-
sion as a reciprocal relationship between the speaker and the listeners, we
present a scheme of rhetorical construction of pedagogical authority based
on the understanding of authority as a complex process that is established
in the teacher – student interaction and consists of three elements: an ef-
fective demonstration of a speaker's trustworthy image, (ethos), a succesful
(discursive) response to the emotional states of the audience (pathos), and
use of sound and valid argumentation (logos) in speech.
Keywords: authority, education, rhetoric, trustworthiness, means of per-
suasion
***
Neža Pajnič, Alenka Flander
Prispevek ERASMUS+ mobilnosti za namen poučevanja k
profesionalnemu razvoju visokošolskih učiteljev
Medtem ko je mobilnost študentov večinoma jasno izpostavljena v institu-
cionalnih in nacionalnih strategijah in interesih, je mobilnost akademske-
ga osebja precej manj strateško razvita, vendar postaja preko internaciona-
lizacije vedno bolj pomembna (de Wit et al., 2015). Mednarodne izmenjave
z namenom poučevanja in raziskovanja v večini primerov trajajo le nekaj
dni ali tednov in zato ne prinašajo dolgotrajnega učinka na institucije in so
le redko tudi priznane za namen kariernega razvoja (Racké, 2013). Strateški
pristop k akademski mobilnosti prinaša prednosti za spodbujanje kakovo-
sti poučevanja in raziskovanja, kot tudi splošnega profesionalnega razvo-
ja (Colucci et al., 2014). Osebje z mednarodno izkušnjo predstavlja dodano
vrednost za poučevanje z novimi metodami dela, raznolikimi primeri in
je pomembno še posebej v državah, kjer je le malo internacionalizacije pri
akademskem zaposlovanju zaradi regulatornih ali drugih omejitev (ibid.).
V prispevku bomo prikazali rezultate analize poročil mobilnosti osebja za
namene poučevanja v okviru programa Erasmus+. Predstavili bomo, na
katere elemente njihovega profesionalnega razvoja je po mnenju sodelujo-
čega akademskega osebja njihova mobilnost najbolj vplivala ter kakšen pri-
spevek je po njihovem mnenju imela tako na njihovo matično institucijo
kot tudi na tujo institucijo, na kateri so gostovali. Učinke na profesionalni
razvoj bomo predstavili v razmerju do različnih oblik motivacije posame-
250
between rhetoric as a skill of public persuasion and the successful enacting
of the authority relationship in the pedagogical process. On the basis of the
general conceptualization of rhetoric, which defines the process of persua-
sion as a reciprocal relationship between the speaker and the listeners, we
present a scheme of rhetorical construction of pedagogical authority based
on the understanding of authority as a complex process that is established
in the teacher – student interaction and consists of three elements: an ef-
fective demonstration of a speaker's trustworthy image, (ethos), a succesful
(discursive) response to the emotional states of the audience (pathos), and
use of sound and valid argumentation (logos) in speech.
Keywords: authority, education, rhetoric, trustworthiness, means of per-
suasion
***
Neža Pajnič, Alenka Flander
Prispevek ERASMUS+ mobilnosti za namen poučevanja k
profesionalnemu razvoju visokošolskih učiteljev
Medtem ko je mobilnost študentov večinoma jasno izpostavljena v institu-
cionalnih in nacionalnih strategijah in interesih, je mobilnost akademske-
ga osebja precej manj strateško razvita, vendar postaja preko internaciona-
lizacije vedno bolj pomembna (de Wit et al., 2015). Mednarodne izmenjave
z namenom poučevanja in raziskovanja v večini primerov trajajo le nekaj
dni ali tednov in zato ne prinašajo dolgotrajnega učinka na institucije in so
le redko tudi priznane za namen kariernega razvoja (Racké, 2013). Strateški
pristop k akademski mobilnosti prinaša prednosti za spodbujanje kakovo-
sti poučevanja in raziskovanja, kot tudi splošnega profesionalnega razvo-
ja (Colucci et al., 2014). Osebje z mednarodno izkušnjo predstavlja dodano
vrednost za poučevanje z novimi metodami dela, raznolikimi primeri in
je pomembno še posebej v državah, kjer je le malo internacionalizacije pri
akademskem zaposlovanju zaradi regulatornih ali drugih omejitev (ibid.).
V prispevku bomo prikazali rezultate analize poročil mobilnosti osebja za
namene poučevanja v okviru programa Erasmus+. Predstavili bomo, na
katere elemente njihovega profesionalnega razvoja je po mnenju sodelujo-
čega akademskega osebja njihova mobilnost najbolj vplivala ter kakšen pri-
spevek je po njihovem mnenju imela tako na njihovo matično institucijo
kot tudi na tujo institucijo, na kateri so gostovali. Učinke na profesionalni
razvoj bomo predstavili v razmerju do različnih oblik motivacije posame-
250