Page 248 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 248
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

media will be made, uncovering the media discourse on gender in educa-
tion in Slovene media space in the last decade.
Keywords: media, media construction, discourses, gender, education

Valerija Vendramin
»Tako je videti feminist_ka«: medijske reprezentacije
feminizma in feminizem v učnih načrtih
Avtorica izhaja iz odnosa do feminizma pri mladih (njegovega dojemanja
oziroma razumevanja v luči medijskih reprezentacij). V nadaljevanju iz-
pelje razmislek o »prisvojitvi« nekaterih feminističnih zahtev na način, ki
kaže na depolitizacijo feminizma – kar pomeni, da gre za selektivno vklju-
čevanje feminističnih zahtev in hkratno zavračanje le-teh kot nepomemb-
nih (A. McRobbie). Zanima jo, kako je s problematično tendenco ustvar-
jati nove heroine, »izjemne ženske«, ki jih uvaja postfeministična naracija
neoliberalizma (R. Braidotti), kjer je poudarjena individualna vrednost po-
samezne ženske, ne glede na njene vrednote ali denimo politično orienta-
cijo. Kot kaže, je premik k feminizmu postal del medijskih diskurzov, a ne
v smislu, da so mediji postali feministični, ampak da so pojem feminizma
izpraznili njegovih radikalnih sil in nam ga prodajajo nazaj kot življenjski
oziroma potrošniški stil (R. Gill). Poudarek na je osebnih bitkah in ženski
neodvisnosti, ne pa na denimo kolektivnih prizadevanjih, problematiki in-
dividualizacije družbenih problemov ipd.
Nato se avtorica dotakne vprašanja predstavitve oz. obravnave feminizma
v osnovni šoli in se vpraša, kakšne so reprezentacije feminizma v nekaterih
učnih načrtih za osnovno šolo in kaj je pravzaprav na voljo tistim, ki bi se
o tem nemara radi podrobneje poučili – onstran medijskih reprezentacij in
zvezdniškega feminizma.
Ključne besede: feminizem, postfeminizem, medijske reprezentacije, potro-
šništvo, učni načrti
“This is What a Feminist Looks Like”: Media
Representations of Feminism and Feminism in Curricula
The author takes as a starting point the understanding of feminism in
young adults (how it can be understood in the light of media representa-
tions). This is followed by the reflexion about »co-optation« of some of the
feminist demands. This is done in a way that indicates the depolitization
of feminism – which means that feminist demands are selectively included
and at the same time repudiated as unimportant (A. McRobbie). The author
further investigates the problematic tendency to create new heroines, “ex-

248
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253