Page 247 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 247
povzetki

Ana Mladenović
Vloga medijev pri konstruiranju družbene realnosti:
diskurzi o spolu v edukaciji
V prispevku se bomo posvetili pomenu medijev pri (re)produkciji diskur-
zov o spolu v edukacijskem kontekstu. Mediji poročajo, posredujejo in in-
terpretirajo novice o dogajanju v
družbi in tako predstavljajo enega izmed ključnih virov razumevanja sve-
ta. Ker so možnosti za medijsko potrošnjo in izbiro danes praktično ne-
skončne, je še posebej pomembno, da medijev ne razumemo zgolj kot pre-
našalcev novic in objektivnih poročevalcev o dogodkih. Bistveno je namreč,
da se zavedamo njihovega globalnega vpliva ter socializacijske funkcije in
vloge v kulturni reprodukciji, diskurzivnih praksah ter ustvarjanju javnega
mnenja. Izhajali bomo iz socialno konstruktivistične perspektive in ana-
lizirali vlogo medijev pri konstruiranju družbene realnosti, reproducira-
nju pomenov in posredovanju interpretacij. Zanimalo nas bo, kako se po-
roča o spolu v edukacijskem kontekstu v mednarodnem okviru, kar bomo
ugotavljali s sintezo že opravljenih raziskav na to temo. Naš cilj je zagoto-
viti teoretsko osnovo, na podlagi katere bo v prihodnosti opravljena kritič-
na diskurzivna analiza slovenskih medijev, ki bo prikazala sliko medijske-
ga diskurza o spolu v edukaciji v našem prostoru v zadnjem desetletju.
Ključne besede: mediji, medijska konstrukcija, diskurzi, spol, edukacija 
The Role of the Media in Constructing Social Reality:
Discourses on Gender in Education
This paper points out the importance of media in (re)production of gen-
der discourses in educational context. The media reports on and interprets
news about the events in society. As such they represent one of the main
sources of our understanding of the world. Currently, the opportunities for
media consumption and the choice of which media we consume are prac-
tically limitless. This is why it is especially important to view the media
not just as intermediary of news and objective reporters of events, but to
understand the role they play globally in socialization and cultural repro-
duction, discursive practices, and the creation of public opinion. The pa-
per stems from the perspective of social constructivism and analyses the
role of media in construction of social reality, (re)production of meaning
and interpretations. The focus lies on different ways in which the interna-
tional media reports on gender in education. Conclusions will be drawn
based on published research on this topic. The aim is to provide a theoret-
ical background upon which further critical discourse analysis of Slovene

247
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252