Page 254 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 254
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
Internationalization of the school at home and abroad
and perceived obstacles to the implementation of
internationalization activities – the case study of the
Tončka Čeč Primary School
Today, internationalization in education is leading concept to change,
the concept that schools follow, live and work. It also means creating the
skills needed in the 21st century (Van Eyken et al., 2005 cited in Slapšak &
Lenc, 2016). Internationalization in education can be developed abroad or
at home. The concept of internationalization at home has been evolved as
a support to personnel who is not open for mobility and remains one of
the most important elements of internationalization (Knight, 2006 cited
in Slapšak & Lenc, 2016). The article presents the results of the research on
the sample of the staff of the elementary school Tončke Čeč, where we were
wondering about the reasons for the low participation in the activities of
internationalization abroad. Additionally we are discussing solutions and
methods to strengthen this side of internationalisation.
Keywords: internationalisation, mobility abroad, teachers, professional de-
velopment, elementary school
Tilen Smajla
Usvajanje tujega jezika: stališča mlajših učencev
V prispevku predstavljamo rezultate raziskave stališč mlajših učencev do
uvajanja prvega tujega jezika (v nadaljevanju TJ 1) v drugi razred ene tre-
tjine slovenskih javnih osnovnih šol. Prvi tuji jezik je bil prvič poskusno
uveden v šolskem letu 2014/2015. Glede na spremenljivo naravo stališč smo
želeli raziskati razlike v stališčih med mlajšimi učenci, zato smo izpelja-
li raziskavo, v kateri smo uporabili opisno, kavzalno in neeksperimental-
no raziskovalno paradigmo. V raziskavi smo preverjali koeficiente splošče-
nosti in asimetrije, izpeljali smo t-preizkus za neodvisne vzorce v primeru
spremenljivk spol in starost ter analizo variance s post hoc preizkusom
v primeru spremenljivke šola. Postavili smo tri raziskovalne hipoteze: (1)
obstajajo statistično značilne razlike v stališčih mlajših učencev do uvaja-
nja TJ 1 glede na spol, (2) glede na starost in (3) glede na šolo, kjer se uči-
jo prvega tujega jezika. Rezultati prikazujejo, da lahko sprejmemo hipote-
zo 1, medtem ko lahko le delno sprejmemo hipotezo 2. Rezultati statističnih
izračunov nakazujejo v primeru hipoteze 3, da slednjo lahko skoraj v po-
polnosti sprejmemo. V LSD post hoc preizkusu smo ugotovili veliko raz-
254
Internationalization of the school at home and abroad
and perceived obstacles to the implementation of
internationalization activities – the case study of the
Tončka Čeč Primary School
Today, internationalization in education is leading concept to change,
the concept that schools follow, live and work. It also means creating the
skills needed in the 21st century (Van Eyken et al., 2005 cited in Slapšak &
Lenc, 2016). Internationalization in education can be developed abroad or
at home. The concept of internationalization at home has been evolved as
a support to personnel who is not open for mobility and remains one of
the most important elements of internationalization (Knight, 2006 cited
in Slapšak & Lenc, 2016). The article presents the results of the research on
the sample of the staff of the elementary school Tončke Čeč, where we were
wondering about the reasons for the low participation in the activities of
internationalization abroad. Additionally we are discussing solutions and
methods to strengthen this side of internationalisation.
Keywords: internationalisation, mobility abroad, teachers, professional de-
velopment, elementary school
Tilen Smajla
Usvajanje tujega jezika: stališča mlajših učencev
V prispevku predstavljamo rezultate raziskave stališč mlajših učencev do
uvajanja prvega tujega jezika (v nadaljevanju TJ 1) v drugi razred ene tre-
tjine slovenskih javnih osnovnih šol. Prvi tuji jezik je bil prvič poskusno
uveden v šolskem letu 2014/2015. Glede na spremenljivo naravo stališč smo
želeli raziskati razlike v stališčih med mlajšimi učenci, zato smo izpelja-
li raziskavo, v kateri smo uporabili opisno, kavzalno in neeksperimental-
no raziskovalno paradigmo. V raziskavi smo preverjali koeficiente splošče-
nosti in asimetrije, izpeljali smo t-preizkus za neodvisne vzorce v primeru
spremenljivk spol in starost ter analizo variance s post hoc preizkusom
v primeru spremenljivke šola. Postavili smo tri raziskovalne hipoteze: (1)
obstajajo statistično značilne razlike v stališčih mlajših učencev do uvaja-
nja TJ 1 glede na spol, (2) glede na starost in (3) glede na šolo, kjer se uči-
jo prvega tujega jezika. Rezultati prikazujejo, da lahko sprejmemo hipote-
zo 1, medtem ko lahko le delno sprejmemo hipotezo 2. Rezultati statističnih
izračunov nakazujejo v primeru hipoteze 3, da slednjo lahko skoraj v po-
polnosti sprejmemo. V LSD post hoc preizkusu smo ugotovili veliko raz-
254