Page 22 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 22
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

nje mladih v družbo, ozaveščanje o dejavnostih v mladinskem sektorju ter
uspešno izvajanje strokovnega in terenskega dela.

Volunterski center Istra (VCI, 'Prostovoljski center Istra') je bil na po-
budo civilno družbenih organizacij iz Pule ustanovljen leta 2012. Center
razvija spodbujanje prostovoljstva, krepi zmogljivosti na področju upravlja-
nja s prostovoljci ter mreženjem in letno vključuje prek 40 prostovoljcev.
Ciljne skupine njihovih dejavnosti so zlasti mladi prostovoljci ter nepro-
fitne organizacije, ki nudijo priložnosti za prostovoljstvo, vplivajo pa tudi
na druge državljane ter na lokalno skupnost s številnimi projekti (Pythbul,
Razvoj volonterstva u Istri, Volontiranje – snaga mladih, Volontiranje To
Go, PORIV – podrška razvoju infrastrukture volonterstva, itn.).

Center za mladinski aktivizem KRIK je nevladna organizacija, ki je
bila leta 2012 ustanovljena v Skopju in deluje na področju neformalnega
izo­braževanja, mladinskega dela ter povezovanja hendikepiranih in dru-
gih mladih skozi različne programe, ki spodbujajo vključevanje, demokra-
tizacijo in sodelovanje. Prizadeva si za večjo vključenosti mladih v proces
oblikovanja politik na lokalni in nacionalni ravni. Izvaja tudi obšolske de-
javnosti v štirih posebnih šolah v Skopju ter pripravlja izobraževalna gra-
diva za nevladne organizacije, prostovoljce, mladinske delavce in mlade.

Emancipacijsko in/ali transformacijsko učenje v organizaciji
V interpretativnem delu FS so udeleženci vseh obravnavanih organizacij
najprej predstavili pomen svoje organizacije za transformacijsko in eman-
cipacijsko učenje, potem pa so poskusili to vrsto učenja tudi opredeliti in
ponazoriti s primeri dobrih praks. Pri refleksiji v čem se delo Zavoda Bob
razlikuje (če sploh) od drugih sorodnih organizacij, so udeleženci FS iz-
postavili nekatere kvalitativne prednosti samega procesa delovanja na za-
vodu, torej tega, kako delujejo (močan poudarek na tehnikah gledališča
zatiranih in na strukturiranem dialogu) kot tudi tega, s kom delujejo (mar-
ginalizirane, ranljive, zavržene skupine mladih). Druga prednost zavoda pa
se je pokazala v njihovem razumevanju metode in vsebine dela, saj so iz-
postavili, da so pred leti projekte zavoda pogosto prijavljali na razpise kot
'odprte kurikule', torej brez dokončno definirane vsebine, a z jasno meto-
dologijo dela. Prepričani so bili, da je vsebina 'nekaj', kar morajo opredeli-
ti uporabniki posameznega programa, 'nekaj', za kar se morajo zavzeti in
izgraditi učeči se v samem procesu. Tovrstna metoda dela, kot tudi premi-
slek udeležencev, da se enaka metoda uporablja tudi za (samo)upravljanje
zavoda in njegovih programov, kažejo na velik potencial za gradnjo pris-

22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27