Page 17 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 17
Kritični odprti kurikul: pedagoške smernice
za transformacijsko učenje
Marta Gregorčič
V besedilu je predstavljena študija primera transformacijskega učenja v
treh nevladnih organizacijah iz regije nekdanjih jugoslovanskih držav, in
sicer v Zavodu Bob (Slovenija), Volunterskem centru Istra (VCI) (Hrva-
ška) ter Centru za mladinski aktivizem – Krik (Makedonija). Vse tri or-
ganizacije delujejo na področju večjega vključevanja, usposabljanja in za-
poslovanja mladih odraslih. Za študijo primera so bile izbrane na osnovi
triletnega strateškega partnerstva, v katerega so vstopile leta 2017 z Eras-
mus+ projektom PYLE (Post-YU for Learning Emancipation), s katerim raz-
vijajo inovativna in komplementarna orodja za krepitev in spodbujanje av-
tonomnih praks (samo)zaposlitve mladih v zgodnji odraslosti skozi proces
projektnega učenja in v učnem okolju, ki mentorirance postavlja v center
samega razvoja učne prakse. Študija je nastala kot poskus krepitve kritič-
ne prakse, saj je potrebno zaostrene življenjske situacije mladih brezposel-
nih ne le vrednotiti (v Sloveniji je brezposelnost mladih okrog 20 %, na Hr-
vaškem 30 % in v Makedoniji 45 %), pač pa tudi spreminjati. Raziskava pa
je služila tudi za izdelavo pedagoških smernic za emancipacijsko oz. trans-
formacijsko učenje.
V prvem razdelku je predstavljen teoretski okvir emancipacijskega
in/ali transformacijskega učenja. V njem pokažemo, da je transformacij-
sko učenje v znanstveni literaturi precizneje definirano kot emancipacijsko
učenje ter opredelimo uporabo obeh konceptov za predstavitev naše študi-
je primera. V drugem razdelku je predstavljena metodologija raziskave kot
17
za transformacijsko učenje
Marta Gregorčič
V besedilu je predstavljena študija primera transformacijskega učenja v
treh nevladnih organizacijah iz regije nekdanjih jugoslovanskih držav, in
sicer v Zavodu Bob (Slovenija), Volunterskem centru Istra (VCI) (Hrva-
ška) ter Centru za mladinski aktivizem – Krik (Makedonija). Vse tri or-
ganizacije delujejo na področju večjega vključevanja, usposabljanja in za-
poslovanja mladih odraslih. Za študijo primera so bile izbrane na osnovi
triletnega strateškega partnerstva, v katerega so vstopile leta 2017 z Eras-
mus+ projektom PYLE (Post-YU for Learning Emancipation), s katerim raz-
vijajo inovativna in komplementarna orodja za krepitev in spodbujanje av-
tonomnih praks (samo)zaposlitve mladih v zgodnji odraslosti skozi proces
projektnega učenja in v učnem okolju, ki mentorirance postavlja v center
samega razvoja učne prakse. Študija je nastala kot poskus krepitve kritič-
ne prakse, saj je potrebno zaostrene življenjske situacije mladih brezposel-
nih ne le vrednotiti (v Sloveniji je brezposelnost mladih okrog 20 %, na Hr-
vaškem 30 % in v Makedoniji 45 %), pač pa tudi spreminjati. Raziskava pa
je služila tudi za izdelavo pedagoških smernic za emancipacijsko oz. trans-
formacijsko učenje.
V prvem razdelku je predstavljen teoretski okvir emancipacijskega
in/ali transformacijskega učenja. V njem pokažemo, da je transformacij-
sko učenje v znanstveni literaturi precizneje definirano kot emancipacijsko
učenje ter opredelimo uporabo obeh konceptov za predstavitev naše študi-
je primera. V drugem razdelku je predstavljena metodologija raziskave kot
17