Page 21 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 21
kritični odprti kurikul: pedagoške smernice za transformacijsko učenje

četku izvedbe FS, kjer so udeleženci sami identificirali spremembe v svojih
vrednotah in stališčih, drugič pa na koncu FS, ko so v ocenjevanje preje-
li petnajst že v naprej določenih kazalnikov (predstavljeni v Tabeli 1 v nas-
lednjem razdelku).

Celotno študijo je pripravila in izdelala avtorica tega besedila, ki ni
članica ali sodelavka nobene od obravnavanih organizacij. FS na Zavodu
Bob je bila izvedena 15. decembra 2017 in je potekala 1 uro in 55 minut. Na
njej je sodelovalo 12 udeležencev, večinoma ženskega spola (10), ki so v pov-
prečju na zavodu delovale 7,2 leti, oz. najdlje 11 let ter najmanj 2 leti. FS na
sedežu VCI je bila izvedena 25. januarja 2018 in je potekala 1 uro in 40 mi-
nut s šestimi udeleženkami, ki so bile vključene v izvajanje programov or-
ganizacije ter so v povprečju z organizacijo sodelovale 3,8 let (med 6 me-
secev in 6 let). FS na sedežu Krika je bila izvedena 13. februarja 2018 in je
potekala 2 uri in 30 minut. Na njej je sodelovalo 6 udeležencev, ki so v pov-
prečju na organizaciji zaposleni 2,5 leta, najdlje 6 let ter najmanj 1 leto, od
tega 2 moška in 4 ženske.

Analiza fokusnih skupin je bila opravljena z odprtim ter nato fokusi-
ranim kodiranjem (Glaser, 1978; 1992). Z odprtim kodiranjem smo poiskali
preliminarne tematske kategorije prek neposrednih izjav udeležencev FS, v
drugi fazi pa s fokusiranim kodiranjem razvili konceptualne kategorije, ki
sintetizirajo večje število podatkov oziroma kod. Za potrebe tega prispevka
so bile FS analizirane tudi s kvalitativno analizo (Schreir, 2012), pri čemer
je bil fokus analize zgolj na (pre)poznavanju in uporabljanju emancipacij-
skega in transformacijskega učenja s strani udeležencev FS ter v iskanju in
prepoznavanju učnikov takega učenja ter sprememb, ki zaradi takega uče-
nja nastopijo v vrednotah in stališčih sodelujočih.

Rezultati in razprava
Kratka predstavitev obravnavanih organizacij
Zavod Bob je nevladna organizacija iz Ljubljane, ki že od leta 2007 deluje na
področju neformalnega izobraževanja, priložnostnega učenja, dela z mla-
dimi oz. mlajšimi odraslimi. Leta 2015 je zavod prejel državno priznanje za
prispevek k uveljavljanju mladinskega sektorja, saj je s svojimi programi
mladinskega uličnega dela (Bob geto, Mreža mlada ulica, Človekinje, Liva-
daLab idr.), neformalnega izobraževanja in priložnostnega učenja (Pumo,
Prikaz idr.) ter projekti in dogodki za večjo prepoznavnost mladinskega
polja (Nextival idr.) v desetih letih delovanja dokazal učinkovito vključeva-

21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26