Page 62 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 62
H TIM RYMLANOM.
134. Kol 2,14. postavi dolžni bili, tu ie on plačal in ta dolžni regišter rezderl. Col. 2.134 Inu mi
135. Lk 1. smo vže zdai drugimu možie, tu ie, Cristusu skuzi to vero, zaročeni, timu ima-
mo naprei biti pokorni inu služiti prez vsiga straha z volnim, z vesselim sercem
136. 1 Kor 15,56. sercem, v pravici inu svetusti vse naše dni. Luc. 1.135 B. Spet od te postave, ko-
ker ie bil odspreda v tim 5. capituli na koncu začel, govori, kai ona per nim inu
A. per vseh kersčenikih opravla, de ona v tih ludeh ta greh le vegši inu močneši de-
Ty kersčeniki so v la, te ludi zatožuie, straši, žalostne inu cagove dela, mory inu ferdamnuie, ko-
drugim zakonu, lo ker 1. Cor. 15 tudi pravi, de »te smerti bodec ie ta greh, ta muč tiga greha pag ie
čeni od te Moizeseve ta postava«.136 Obtu ta postava obeniga človeka pred Bugom ne sturi pravični-
postave inu Crist- ga, temuč le hudiga inu kriviga. Inu de ta postava na tim nei kriva inu dol-
žna, zakai ona ie dobra, pravična inu sveta, temuč ta naš erbovi oli porodni
greh greh inu ta naša izkažena grešna natura. C. Zagovarie druguč to postavo,
ona nei kriva na našim pogublenu, temuč ty naši grehi, zakai »tiga greha lon ie
ta smert«. Rom. 6. Inu de ta postava te grehe notri v nas velike inu strašne
dela inu nas tei večni smerti izdaie, s teim nas ona goni h Cristusu, de nas spet
skuzi to vero v nega žive sturi. Inu de ta postava ie duhovska, tu ie, ona hoče
tiga celiga serca, to noterno popolnomo čisto brumo inu pravico od nas imeiti
inu nekar le to videčo vunano, človesko inu purgarsko. Potle govori od tiga no-
terniga duhovskiga krega, kir ty keršeniki imaio ž nih lastnim messum inu s
teimi porodnimi grehi, dotle so na tim sveitu, de bi radi popolnoma bili pokorni
Bogu, oli ne premogo. D. S. Paul toži inu klaguie čez to suio izkaženo grešno
naturo, kir nemu ne dopusti tei Boži postavi inu nega sveti voli eno celo, volno,
polno pokorsčino izkazati. Za teim hvali Boga, de ga ie skuzi suiga Synu od te
postavne prekletve odrešil. Na koncu pravi, de to postavo derži s to volo inu
missalio, ampag s celim, polnim dianem inu dopernašenem nekar.
NE veiste li vi, bratie (iest s teimi, kir to po-
stavo znaio, govorim), de ta postava gospo-
duie čez tiga človeka ta čas, dotle ie živ[?] [2]Zakai
ena žena, kir ie pod možem, dotle ie ta mož živ, ie
k nemu skuzi to postavo pervezana. Ampag, aku
ta mož umerie, ta ie ona od te postave tiga mo-
ža
62
134. Kol 2,14. postavi dolžni bili, tu ie on plačal in ta dolžni regišter rezderl. Col. 2.134 Inu mi
135. Lk 1. smo vže zdai drugimu možie, tu ie, Cristusu skuzi to vero, zaročeni, timu ima-
mo naprei biti pokorni inu služiti prez vsiga straha z volnim, z vesselim sercem
136. 1 Kor 15,56. sercem, v pravici inu svetusti vse naše dni. Luc. 1.135 B. Spet od te postave, ko-
ker ie bil odspreda v tim 5. capituli na koncu začel, govori, kai ona per nim inu
A. per vseh kersčenikih opravla, de ona v tih ludeh ta greh le vegši inu močneši de-
Ty kersčeniki so v la, te ludi zatožuie, straši, žalostne inu cagove dela, mory inu ferdamnuie, ko-
drugim zakonu, lo ker 1. Cor. 15 tudi pravi, de »te smerti bodec ie ta greh, ta muč tiga greha pag ie
čeni od te Moizeseve ta postava«.136 Obtu ta postava obeniga človeka pred Bugom ne sturi pravični-
postave inu Crist- ga, temuč le hudiga inu kriviga. Inu de ta postava na tim nei kriva inu dol-
žna, zakai ona ie dobra, pravična inu sveta, temuč ta naš erbovi oli porodni
greh greh inu ta naša izkažena grešna natura. C. Zagovarie druguč to postavo,
ona nei kriva na našim pogublenu, temuč ty naši grehi, zakai »tiga greha lon ie
ta smert«. Rom. 6. Inu de ta postava te grehe notri v nas velike inu strašne
dela inu nas tei večni smerti izdaie, s teim nas ona goni h Cristusu, de nas spet
skuzi to vero v nega žive sturi. Inu de ta postava ie duhovska, tu ie, ona hoče
tiga celiga serca, to noterno popolnomo čisto brumo inu pravico od nas imeiti
inu nekar le to videčo vunano, človesko inu purgarsko. Potle govori od tiga no-
terniga duhovskiga krega, kir ty keršeniki imaio ž nih lastnim messum inu s
teimi porodnimi grehi, dotle so na tim sveitu, de bi radi popolnoma bili pokorni
Bogu, oli ne premogo. D. S. Paul toži inu klaguie čez to suio izkaženo grešno
naturo, kir nemu ne dopusti tei Boži postavi inu nega sveti voli eno celo, volno,
polno pokorsčino izkazati. Za teim hvali Boga, de ga ie skuzi suiga Synu od te
postavne prekletve odrešil. Na koncu pravi, de to postavo derži s to volo inu
missalio, ampag s celim, polnim dianem inu dopernašenem nekar.
NE veiste li vi, bratie (iest s teimi, kir to po-
stavo znaio, govorim), de ta postava gospo-
duie čez tiga človeka ta čas, dotle ie živ[?] [2]Zakai
ena žena, kir ie pod možem, dotle ie ta mož živ, ie
k nemu skuzi to postavo pervezana. Ampag, aku
ta mož umerie, ta ie ona od te postave tiga mo-
ža
62