Page 32 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 32
predguvor čez ta lyst

pryel od Buga, cilu obrupan inu timu ferdamnenu vekoma
podveržen biti.

56. Rim 5,12. »Koker skuzi tiga V tak greh, v tako revo inu žalost ie nas ta Hudič skuzi naše
eniga človeka ie ta perve stariše Adama inu Evo perpravil. Zakai Adam inu Eva sta
greh prišal na ta bila na meistu vse človeske žlahte od Gospudi Boga to celo
sveit inu ta smert obilno brumo, svetust, pravico, nedolžnost, modrost inu de bi
skuzi ta greh, inu ie nigdar ne umerla, kratku, vse tu, kar sliši h timu večnimu lebnu,
taku ta smert skuzi pryela zadosti. Inu taku nebesku blagu Bug nei le Adamu inu
vse rinila, potehmal Evi, temuč tudi nih otrokom, tu ie, vsem ludem, bil dal inu
so vsi grešili,« pravi odločil. Oli zavolo, kadar sta onadva z dobro volo bila grešila
s. Paul, Ro. v.56 inu Bogu nepokorna, s teim sta onadva te vse dobre Božye
daruve nekar le samuč sebi, temuč tudi nih vsem otrokom, tu ie,
57. Ta. vsem ludem, zgubila inu grozzovite grehe nase inu na nas vse
58. 1 Mz 3,5. perpravila inu nalužila. Kakovi grehi so pag ty isti bili, katere
sta Adam inu Eva dopernesla inu na nas perpravila, hočmo tu-
59. Prešerna. kai naketere poredu šteti inu poveidati. Nerpoprei sta cbivlala
na Bugi inu na nega bessedi. Potle: ona sta zgubila to vero in od
nee pala, zakai ona nesta verovala Bogu, kir ie nima pritil inu
pravil, aku bota ieila od te prepovedane iablane, de umerieta,
nesta za Buga rodila, ne bala nega štraifinge, sta se pustila tim
Hudičevim slatkim oblubom zepelati. H tretimu: ona sta želela
po vegšim gospostvum, kateru ie nima to57 Hudič obluboval
dati, kir ie dial: »Aku bota ieila od tiga prepovedaniga sadu,
bota koker boguvi,«58 nesta zadosti imeila, kar ie Bug nima bil
podvergal, vse stvari na zem­li, v vodi inu v tim luffti. H četerti-
mu: ona sta preveč skerbela, Božyo bessedo nazai postavila inu
zapustila, drugdi inu drugo modrust inu vuk iskala inu izvpra-
šovala. H petimu: ona sta offertna, prošerna59 bila, sta hotela
veliga inu mahtig biti inu se sturiti Bogu glih. K šesti-

mu.

32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37