Page 30 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 30
predguvor čez ta lyst
samo vero v Jezusa, živeli po nih luštih inu koker nih messu inu izkažena natura
se ta postava, ne do- pegeruie inu hoče, temuč on te farizeie inu vse hynavce, kir
bra della ne hote prez gnade, milosti Božye, prez zaslužene inu vere v Je-
zamečuio, temuč ta zusa ž nih dobrimi delli inu deržanem te postave biti
hynavsčina, ta offert izveličani. Tim istim on tukai pravi, de oni ž nih dobrimi del-
tu prevzetie tih ludi li ne z deržanem te postave prez te vere v Cristusa nigdar v
se doli tlači inu nebessa ne prido, temuč ostano pod to prekletvo te postave,
zemečuie inu tei zakai postava nemogoče riči timu človeku zapoveda inu ta
Cristusevi matri sami človeska della inu bruma neso popolnoma dopernessena.
ta prava spodobna Sice s. Paul povsod vely vsem kersčenikom, de derže zapuvidi
čast inu hvala daie. Božye, da dobra della delaio, de v svetusti inu v pravici veden
50. Te. služio Bogu inu strego inu deio dobru suimu bližnimu. Inu
le-tu ie tudi gvišnu: Katerikuli v Cristusa prov veruie, ta isti
tudi dobi tiga S. Duha, ta tiga verniga serce premeni inu na-
klane na dobru, v nim režiga inu od dan do dne to vero inu
lubezan pruti Bogu vegšo della inu poterduie inu sturi, de ta
človik nekar le samuč se tih vunanih smertnih grehov varuie
inu te hude messene želee notri v sebi kole, mory inu stoy
zubper, de obeniga greha, kir ie zubper to veist, ne doper-
nesse, temuč, de on tudi začne s celim sercem, z dobro volo,
z vesseliem inu z velikim luštom, kar nerveč premore, tim
Božym zapuvidom biti pokoren, on rata serčan inu volan v
tih nadlugah. Zakai on ie v sui veisti zagvišan skuzi ta evan-
geli inu S. Duha, de so nemu zabston, iz gnade, zavolo Jezu-
seve martre vsi nega grehi odpusčeni, de ie lub Bogu, de ga
ne zapusti v obeni nadlugi inu v ti smerti tudi nekar. Inu
Gospud Bug zavolo suiga Synu, v kateriga ta človik veruie,
tiga verniga človeka grehe, katere on iz šibkote tiga messa z
nevolo sturi inu časi pade, odpusti, pregleda inu šenka. Inu
Bug tudi ta50 nega službe inu ta dobra della, kir so po Božy
postavi sturiena, naisi neso cilu dopernesena, za dobru
inu
30
samo vero v Jezusa, živeli po nih luštih inu koker nih messu inu izkažena natura
se ta postava, ne do- pegeruie inu hoče, temuč on te farizeie inu vse hynavce, kir
bra della ne hote prez gnade, milosti Božye, prez zaslužene inu vere v Je-
zamečuio, temuč ta zusa ž nih dobrimi delli inu deržanem te postave biti
hynavsčina, ta offert izveličani. Tim istim on tukai pravi, de oni ž nih dobrimi del-
tu prevzetie tih ludi li ne z deržanem te postave prez te vere v Cristusa nigdar v
se doli tlači inu nebessa ne prido, temuč ostano pod to prekletvo te postave,
zemečuie inu tei zakai postava nemogoče riči timu človeku zapoveda inu ta
Cristusevi matri sami človeska della inu bruma neso popolnoma dopernessena.
ta prava spodobna Sice s. Paul povsod vely vsem kersčenikom, de derže zapuvidi
čast inu hvala daie. Božye, da dobra della delaio, de v svetusti inu v pravici veden
50. Te. služio Bogu inu strego inu deio dobru suimu bližnimu. Inu
le-tu ie tudi gvišnu: Katerikuli v Cristusa prov veruie, ta isti
tudi dobi tiga S. Duha, ta tiga verniga serce premeni inu na-
klane na dobru, v nim režiga inu od dan do dne to vero inu
lubezan pruti Bogu vegšo della inu poterduie inu sturi, de ta
človik nekar le samuč se tih vunanih smertnih grehov varuie
inu te hude messene želee notri v sebi kole, mory inu stoy
zubper, de obeniga greha, kir ie zubper to veist, ne doper-
nesse, temuč, de on tudi začne s celim sercem, z dobro volo,
z vesseliem inu z velikim luštom, kar nerveč premore, tim
Božym zapuvidom biti pokoren, on rata serčan inu volan v
tih nadlugah. Zakai on ie v sui veisti zagvišan skuzi ta evan-
geli inu S. Duha, de so nemu zabston, iz gnade, zavolo Jezu-
seve martre vsi nega grehi odpusčeni, de ie lub Bogu, de ga
ne zapusti v obeni nadlugi inu v ti smerti tudi nekar. Inu
Gospud Bug zavolo suiga Synu, v kateriga ta človik veruie,
tiga verniga človeka grehe, katere on iz šibkote tiga messa z
nevolo sturi inu časi pade, odpusti, pregleda inu šenka. Inu
Bug tudi ta50 nega službe inu ta dobra della, kir so po Božy
postavi sturiena, naisi neso cilu dopernesena, za dobru
inu
30