Page 304 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 304
PREDGUVOR ČEZ TA LYST.
ARGUMENT, SUMMA, en kra-
tik zapopadig vsiga Lystu h tim
Colosseriem.
VTim meistu Colossi s. Paul nei sam pridigal, temuč
nega tovariša Epafras inu Arhippus. Inu potehmal v
ti Colossi ie tudi dosti Iudov inu vučenih aydovskih filo-
zofov bilu, ty Iudy so te preproste kersčenike v ti veri ž
nih iudovskimi postavami, ty filozofi ž nih modrustio inu
kunštio motyli. Ti eni Iudi so diali, de ta sama vera v Cri-
stusa ne izveliča, te Moizesove postave od špendie, od
praznikov, od obrezane se moraio tudi poleg deržati. Ty
eni so pag diali: »Cristus nei prišal na ta sveit inu nigdar
ne pride. Zakai Bug nema obeniga sinu, Bug le skuzi te
angele s teimi ludy govori inu vse ričy rovana.« Na tu s.
Paul te Colosserie inu vse kersčenike po vsim sveitu zvei-
stu opomina, de se varuio pred takimi zepelavci, samo-
hvalci, hynavci, samopravičary inu falš vučeniki, kir ter
preproste od Cristusa odpelavaio, te iudovske postave inu
službe s teim evangeliom inu s to vero kersčansko mešaio.
Inu zuseb vely, de se varuio pred le-teimi, kir od velikih,
vissokih, skrivnih, modrih ričy, od prikaznih, zguvorih tih
angelov inu svetnikov govore, se ž nimi hvalio inu po-
hlevnu, tihu pred ludmi se derže inu hodio, kir se za bru-
mne, svete, andohtive vunkai dai etc. In summa: le-ta lyst
ie zo vsem timu h tim Efezeriem glih, kar ie kratči. Inu
nerveč od le-tih tryeh riči oli štukov pravi, nerpo-
prei
304
ARGUMENT, SUMMA, en kra-
tik zapopadig vsiga Lystu h tim
Colosseriem.
VTim meistu Colossi s. Paul nei sam pridigal, temuč
nega tovariša Epafras inu Arhippus. Inu potehmal v
ti Colossi ie tudi dosti Iudov inu vučenih aydovskih filo-
zofov bilu, ty Iudy so te preproste kersčenike v ti veri ž
nih iudovskimi postavami, ty filozofi ž nih modrustio inu
kunštio motyli. Ti eni Iudi so diali, de ta sama vera v Cri-
stusa ne izveliča, te Moizesove postave od špendie, od
praznikov, od obrezane se moraio tudi poleg deržati. Ty
eni so pag diali: »Cristus nei prišal na ta sveit inu nigdar
ne pride. Zakai Bug nema obeniga sinu, Bug le skuzi te
angele s teimi ludy govori inu vse ričy rovana.« Na tu s.
Paul te Colosserie inu vse kersčenike po vsim sveitu zvei-
stu opomina, de se varuio pred takimi zepelavci, samo-
hvalci, hynavci, samopravičary inu falš vučeniki, kir ter
preproste od Cristusa odpelavaio, te iudovske postave inu
službe s teim evangeliom inu s to vero kersčansko mešaio.
Inu zuseb vely, de se varuio pred le-teimi, kir od velikih,
vissokih, skrivnih, modrih ričy, od prikaznih, zguvorih tih
angelov inu svetnikov govore, se ž nimi hvalio inu po-
hlevnu, tihu pred ludmi se derže inu hodio, kir se za bru-
mne, svete, andohtive vunkai dai etc. In summa: le-ta lyst
ie zo vsem timu h tim Efezeriem glih, kar ie kratči. Inu
nerveč od le-tih tryeh riči oli štukov pravi, nerpo-
prei
304