Page 25 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 25
IM RYMLANOM.
koku se ima ta beseda
postava v tim pismu s. Paula zastopi/ti/.
T O latinsko bessedo lex Nembci imenuio Gesetz, ty Cro- Ta postava, ta Stari
vati inu Peami zakon, mi Crainci pag po tei nembsčini ni zakon, se deili na
pravimo postava. Inu ty vučeniki deille to Božyo postavo na truye; tima dveima
so le ty Iudi bili, am-
pag trety so vsi ludie
try deile. Tei eni pravio lex ceremonialis,30 tu ie ta postava od vekoma podverženi. 30. Obredna pravila.
tih iudovskih Moizesevih vunanih Božyh službi, koker so te 31. Civilno pravo.
postave od obrezane, od offrov, od praznikov, od prepove-
dane špendie etc. Tei drugi postavi pravio lex forensis vel po- 32. Lat. “nravni
litica,31 tu ie postava od purgarskih inu človeskih pravd, v ti zakon”.
Bug skuzi Moizesa zapoveda tim Iudom, koku imaio nih 33. Rim 3,2.
tatye, uboinike, prešušnike, curbarie, cupernike inu te hude,
škodlive ludi umoriti inu štraifati, koku se nih kral,
gosposčina na voiski inu s pravdami inu ty Iudi pruti nih
hlapce[m], pruti ptuim inu bozim ludem inu s teim sposodi-
lom imaio deržati. Tei trety pravio lex moralis,32 tu ie ta posta-
va, kir zapoveda diati vse tu, kar ie prov, dobru inu poštenu,
inu prepoveda, kar ie krivu, hudu inu gardu. Vuči inu zapove-
da, koku se en vsaki človik pruti Bogu, pruti ludem, per sam
sebi ž nega mislami, z bessedami inu zo vsem nega dianem,
stanum inu rovnanem ima deržati. Časi ta besseda postava
bode vzeta za vse S. pismu, Rom. 3.33
Tei dvei pervi postavi, od vunanih Moizesevih Božyh službi
inu od tih iudovskih pravd, so v tim Novim testamentu od Jezusa
inu od tih iogrov gori vzdigneni inu rezvaleni, zatu mi kersčeniki
se več koker ty Iudi ne obrezuiemo, živine v cerqvi ne kolemo,
ne offruiemo inu sobot, tih iesenskih novih mescev, praznikov ne
praznuiemo, mi ieimo svinsku messu, kervovice, alle inu
rake,
25
koku se ima ta beseda
postava v tim pismu s. Paula zastopi/ti/.
T O latinsko bessedo lex Nembci imenuio Gesetz, ty Cro- Ta postava, ta Stari
vati inu Peami zakon, mi Crainci pag po tei nembsčini ni zakon, se deili na
pravimo postava. Inu ty vučeniki deille to Božyo postavo na truye; tima dveima
so le ty Iudi bili, am-
pag trety so vsi ludie
try deile. Tei eni pravio lex ceremonialis,30 tu ie ta postava od vekoma podverženi. 30. Obredna pravila.
tih iudovskih Moizesevih vunanih Božyh službi, koker so te 31. Civilno pravo.
postave od obrezane, od offrov, od praznikov, od prepove-
dane špendie etc. Tei drugi postavi pravio lex forensis vel po- 32. Lat. “nravni
litica,31 tu ie postava od purgarskih inu človeskih pravd, v ti zakon”.
Bug skuzi Moizesa zapoveda tim Iudom, koku imaio nih 33. Rim 3,2.
tatye, uboinike, prešušnike, curbarie, cupernike inu te hude,
škodlive ludi umoriti inu štraifati, koku se nih kral,
gosposčina na voiski inu s pravdami inu ty Iudi pruti nih
hlapce[m], pruti ptuim inu bozim ludem inu s teim sposodi-
lom imaio deržati. Tei trety pravio lex moralis,32 tu ie ta posta-
va, kir zapoveda diati vse tu, kar ie prov, dobru inu poštenu,
inu prepoveda, kar ie krivu, hudu inu gardu. Vuči inu zapove-
da, koku se en vsaki človik pruti Bogu, pruti ludem, per sam
sebi ž nega mislami, z bessedami inu zo vsem nega dianem,
stanum inu rovnanem ima deržati. Časi ta besseda postava
bode vzeta za vse S. pismu, Rom. 3.33
Tei dvei pervi postavi, od vunanih Moizesevih Božyh službi
inu od tih iudovskih pravd, so v tim Novim testamentu od Jezusa
inu od tih iogrov gori vzdigneni inu rezvaleni, zatu mi kersčeniki
se več koker ty Iudi ne obrezuiemo, živine v cerqvi ne kolemo,
ne offruiemo inu sobot, tih iesenskih novih mescev, praznikov ne
praznuiemo, mi ieimo svinsku messu, kervovice, alle inu
rake,
25