Page 26 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 26
Mt 5,21–44; SUMMA S. PAVL A PISMA
Lk 6,27–38.
rake, katerih ty Iudi neso smeli iesti. Mi tudi te tatye
35. Mt 5,21–44; obešamo, ty iudovski tatye so morali samočetertu, kar so
Lk 6,27–38. ukrali, poverniti, mi tiga zakona ne rezdiramo inu prez
36. Rim 7,14. uržaha ne ločimo, koker ie tim Iudom bilu perpusčenu, am-
pag ta tretya postava, lex moralis, katero ie Bug nerpoprei v
tu človesku serce zapissal inu potle zavolo, kir ie ta postava
skuzi greh v tim človeku temna inu nezastopna ratala, ie Bug
te postave summo, tu ie te Dessed zapuvidi na kaminate ta-
ble postavil inu dal vsem ludem. Le-to postavo ne Bug Oča,
ne Bug Syn, ne Bug S. Duh, ne preroki, ne iogri neso gori
vzdignili, ne rezvalili, temuč to isto čedale bule inu
zastopniše izlagali, Math. 5, Luc. 6.34 Zakai v le-ti postavi ie
ta večna, terdna, stonovita, sveta, čista, modra, dobra,
pravična vola inu šega Božya postavlena inu rezodivena, v ti
Bug vse tu, kar ie dobru, poštenu, prov inu nuchnu, zapove-
da inu kar ie krivu, hudu, gardu inu škodlivu, tu istu pre-
poveda. Gospud Bug v ti postavi hoče kratku od vsakiga
človeka imeiti, de on od nega početva, roystva veden inu vs-
elei na zemli inu potle, v nebesih, vekoma lubi Boga s celo
dušo, s celim sercem inu suiga bližniga koker sam sebe. Tu
ie, de ta človik nigdar drugiga ne misli, ne žely, ne govori
inu ne dei, temuč le tu samu, kar Bogu dopade, inu de z do-
bro, z veselo volo ie pernaredin vsag čas zavolo suiga
bližniga, tu ie, taku dobru zavolo souvražnika koker peri-
atela, od sebe vse dati, zapustiti, vagati inu, ie li potreba, tu-
di umreti. Le-te inu tim glih riči le-ta tretya postava, koker
to Cristus, Math. 5, Luc. 6,35 sam izlaga, hoče od vseh ludi,
mladih inu starih, od mož inu žeen, od bozih inu bogatih,
imeiti. »Zakai ta postava,« pravi s. Paul, Ro. 7,36 »ie duhovs-
ka,« ona ne hoče le samuč to vunano, videčo, človesko, pur-
garsko inu to nevolno inu hynavsko brumo inu pravico od
tiga človeka imeiti, temuč veliku več to noterno, čis-
to,
26
Lk 6,27–38.
rake, katerih ty Iudi neso smeli iesti. Mi tudi te tatye
35. Mt 5,21–44; obešamo, ty iudovski tatye so morali samočetertu, kar so
Lk 6,27–38. ukrali, poverniti, mi tiga zakona ne rezdiramo inu prez
36. Rim 7,14. uržaha ne ločimo, koker ie tim Iudom bilu perpusčenu, am-
pag ta tretya postava, lex moralis, katero ie Bug nerpoprei v
tu človesku serce zapissal inu potle zavolo, kir ie ta postava
skuzi greh v tim človeku temna inu nezastopna ratala, ie Bug
te postave summo, tu ie te Dessed zapuvidi na kaminate ta-
ble postavil inu dal vsem ludem. Le-to postavo ne Bug Oča,
ne Bug Syn, ne Bug S. Duh, ne preroki, ne iogri neso gori
vzdignili, ne rezvalili, temuč to isto čedale bule inu
zastopniše izlagali, Math. 5, Luc. 6.34 Zakai v le-ti postavi ie
ta večna, terdna, stonovita, sveta, čista, modra, dobra,
pravična vola inu šega Božya postavlena inu rezodivena, v ti
Bug vse tu, kar ie dobru, poštenu, prov inu nuchnu, zapove-
da inu kar ie krivu, hudu, gardu inu škodlivu, tu istu pre-
poveda. Gospud Bug v ti postavi hoče kratku od vsakiga
človeka imeiti, de on od nega početva, roystva veden inu vs-
elei na zemli inu potle, v nebesih, vekoma lubi Boga s celo
dušo, s celim sercem inu suiga bližniga koker sam sebe. Tu
ie, de ta človik nigdar drugiga ne misli, ne žely, ne govori
inu ne dei, temuč le tu samu, kar Bogu dopade, inu de z do-
bro, z veselo volo ie pernaredin vsag čas zavolo suiga
bližniga, tu ie, taku dobru zavolo souvražnika koker peri-
atela, od sebe vse dati, zapustiti, vagati inu, ie li potreba, tu-
di umreti. Le-te inu tim glih riči le-ta tretya postava, koker
to Cristus, Math. 5, Luc. 6,35 sam izlaga, hoče od vseh ludi,
mladih inu starih, od mož inu žeen, od bozih inu bogatih,
imeiti. »Zakai ta postava,« pravi s. Paul, Ro. 7,36 »ie duhovs-
ka,« ona ne hoče le samuč to vunano, videčo, človesko, pur-
garsko inu to nevolno inu hynavsko brumo inu pravico od
tiga človeka imeiti, temuč veliku več to noterno, čis-
to,
26