Page 167 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 167
III. CAP. 58
vmei teimi, kir bodo ohraneni, inu vmei teimi, kir bo- 295. Natu.
do zgubleni. [16]Le-tim enu dišane te smerti h ti smerti,
unim pag enu dišane tiga lebna h timu lebnu. Inu k
le-tim ričem, du ie zadosti[?] [17]Zakai mi nesmo koker
so nih dosti, kir s to bessedo Božyo kupčuio, temuč
mi govorimo v Cristusu, koker iz čistosti inu koker iz
Buga pred Bugom.
TA III. CAP.
A. Paulus v le-tim capituli inu drugi čestu to Moizesevo postavo, te X. za-
puvidi, deleč narazen loči od tiga evangelia. Obtu on tukai to postavo oli zapu-
vidi imenuie en puštab te smerti inu eno službo oli pridigo tiga ferdamnena.
Zakai te Moizeseve zapuvidi inu pridige tiga boziga revniga človeka le kriviga
della, straši, ferdamnuie, nemu prity inu oznanuie telesne inu večne štraifinge.
Inu raven tiga vuči, koku se tu ludie s teim vunanim lebnom po purgarsku
vmei sebo imaio deržati. Inu ništer ne pravi od Cristusa, od milosti Božye, od
odpusčane vseh grehov inu od večniga lebna, de bi taisti Bug dal tim vernim
zabston zavolo suiga synu. Obtu skuzi tako pridigo te postave nikomer ne bo
dan S. Duh, obena veist ne bo vessela, ne zagvišana Božye milosti inu tiga več-
niga lebna. Kratku: skuzi tako pridigo oben človik ne bo izveličan. Ampag ta
evangeli, koker on tudi te grehe štraifa, vely diati pokuro, oli raven inu poleg
tiga tim bozim, prestrašenim grešnikom kaže na Cristusa, pravi, du ie on, za-
kai ie človik ratal, umerl inu gorivstal, de Bug Oča ne nega volo vsem, kir v
nega veruio, hoče iz gnade, zabston, vse grehe odpustiti, za synu gori vzeti, za
svetiga deržati inu dati ta večni leben. Skuzi le-tako evangelisko vesselo pridi-
go sledni človik, kir ni veruie, dobi zdaici S. Duha, enu vesselu serce, dobro ve-
ist, enu terdnu zevupane pruti Bogu, de ga ne zapusti v obeni nadlugi, na
smerti tudi nekar. Inu on smei nekar le Moizesa oli eniga drugiga svetnika oli
angela, temuč samiga Boga v oči pogledaiti, tu ie, na nega z vero klicati, nemu
koker suimu lubimu očetu suio revo inu nuio tožiti inu od nega gvišne pomuči
čakati. Inu on uatu295 zastopi prov, za čes volo so te Dessed zapuvidi da-
I iij ne,
167
vmei teimi, kir bodo ohraneni, inu vmei teimi, kir bo- 295. Natu.
do zgubleni. [16]Le-tim enu dišane te smerti h ti smerti,
unim pag enu dišane tiga lebna h timu lebnu. Inu k
le-tim ričem, du ie zadosti[?] [17]Zakai mi nesmo koker
so nih dosti, kir s to bessedo Božyo kupčuio, temuč
mi govorimo v Cristusu, koker iz čistosti inu koker iz
Buga pred Bugom.
TA III. CAP.
A. Paulus v le-tim capituli inu drugi čestu to Moizesevo postavo, te X. za-
puvidi, deleč narazen loči od tiga evangelia. Obtu on tukai to postavo oli zapu-
vidi imenuie en puštab te smerti inu eno službo oli pridigo tiga ferdamnena.
Zakai te Moizeseve zapuvidi inu pridige tiga boziga revniga človeka le kriviga
della, straši, ferdamnuie, nemu prity inu oznanuie telesne inu večne štraifinge.
Inu raven tiga vuči, koku se tu ludie s teim vunanim lebnom po purgarsku
vmei sebo imaio deržati. Inu ništer ne pravi od Cristusa, od milosti Božye, od
odpusčane vseh grehov inu od večniga lebna, de bi taisti Bug dal tim vernim
zabston zavolo suiga synu. Obtu skuzi tako pridigo te postave nikomer ne bo
dan S. Duh, obena veist ne bo vessela, ne zagvišana Božye milosti inu tiga več-
niga lebna. Kratku: skuzi tako pridigo oben človik ne bo izveličan. Ampag ta
evangeli, koker on tudi te grehe štraifa, vely diati pokuro, oli raven inu poleg
tiga tim bozim, prestrašenim grešnikom kaže na Cristusa, pravi, du ie on, za-
kai ie človik ratal, umerl inu gorivstal, de Bug Oča ne nega volo vsem, kir v
nega veruio, hoče iz gnade, zabston, vse grehe odpustiti, za synu gori vzeti, za
svetiga deržati inu dati ta večni leben. Skuzi le-tako evangelisko vesselo pridi-
go sledni človik, kir ni veruie, dobi zdaici S. Duha, enu vesselu serce, dobro ve-
ist, enu terdnu zevupane pruti Bogu, de ga ne zapusti v obeni nadlugi, na
smerti tudi nekar. Inu on smei nekar le Moizesa oli eniga drugiga svetnika oli
angela, temuč samiga Boga v oči pogledaiti, tu ie, na nega z vero klicati, nemu
koker suimu lubimu očetu suio revo inu nuio tožiti inu od nega gvišne pomuči
čakati. Inu on uatu295 zastopi prov, za čes volo so te Dessed zapuvidi da-
I iij ne,
167