Page 138 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 138
I. LYST H TIM CORINTARIEM.
gumenti, de ie gardu inu se ne spodobi, de bi ty verni, bodi mož oli žena, v ti
cerqvi z gvantom oli pokryvalom koker ty neverni per plessu hoteli se offerto-
vati. Zakai v cerqvi per molytvah inu pridigah ie Bug suiemi angeli, ty so
vsi offerti, hudim, nečistim mislom souvraž. Obtu v ti cerqvi, gdi se moli,
pridiguie, pridige poslušaio inu obhaie, se ima pohlevnu, andohtlivu hoditi,
ty možye nih glave rezodeti Cristusu, nih glavi, na čast. Te žene pag imaio
eno oblast, tu ie, eno peičo, k animu znaminu te pokorsčine pruti suimu možu
imeiti na glavi. B. Ty Iudi inu aydi so vselei per nih Božyh službah dobru
ieili, pyli inu se gostovali. Glih taku so hoteli ty eni kersčeniki per nih ob-
haylu diati. Tiga s. Paul neče imeiti. Zakai iz tiga zavolo, kir so ty bogati
gosposku, ty bozi pag žleht, časi ništer ieili, so zatu vmei nimi zdražbe, loče-
na, nyd, souvr/a/štvu inu zašpotovane zraslu. Obtu vely, de doma, nekar v
cerqvi ieido. C. Pravi od koga, kadai, koku, za čes volo ie tu obhaiane gori
postavlenu, kai se per nim s teim kruhom inu vinom daie inu iemle. Inu ve-
ly, de ty kersčeniki taku obhaylu, to večerio Cristusevu taku, koker ie Cristus
sam postavil, imaio deržati. De čestu vkupe prido, molio, pridigo poslušaio,
ieido tu Cristusevu tellu, pyo nega kry, zahvalio Jezusa, kir ie on ž nega te-
lessom, kateri ie za našo volo dal v to smert, inu nega kry na cryži prelyl, s
katero ie on nas opral od vseh grehov inu rešil od večne smerti, od hudiča inu
od pekla, de per tim spoznaio očitu nih vero inu de z bozimi od nih žegna
podile. S. Paul, ia, Cristus sam, ne hoče, de bi en kersčenik sam, bodi du bo-
di, od te gmain myze inu večerie ieidil, ž no mašoval, to isto vzdigoval, ka-
zal, offroval, okuli nossil inu zapyral. D. Vely vsem, kir h ti Cristusevi myzi
gredo, de suie serce probyraio inu vprašaio nih veist, aku terdnu veruio, de so
risničnu skuzi to martro Cristusevo z Bugom spravleni, so li cilu naprei vzeli
se grehov izvabiti, suimu bližnimu dobru diati, per taki veri ostati inu vse
žlaht reve volnu preterpeti. Zakai ty hynavci, kir prez prave vere v Jezusa,
prez pokure v nydi inu v sovraštvi h ti Božy myzi perstopio, ty isti vsamo
nase to sodbo, tu ie, oni bodo na tim sveitu inu potle vekoma štraifani od
Buga. Per tim pravi, zakai te verne Bug tudi časi štraifa na tim sveitu, de
suie grehe spoznaio, od nih puste, milosti spet per Bugi isčo, de s teeimi ne-
vernimi ne bodo zgubleni.
Iest
138
gumenti, de ie gardu inu se ne spodobi, de bi ty verni, bodi mož oli žena, v ti
cerqvi z gvantom oli pokryvalom koker ty neverni per plessu hoteli se offerto-
vati. Zakai v cerqvi per molytvah inu pridigah ie Bug suiemi angeli, ty so
vsi offerti, hudim, nečistim mislom souvraž. Obtu v ti cerqvi, gdi se moli,
pridiguie, pridige poslušaio inu obhaie, se ima pohlevnu, andohtlivu hoditi,
ty možye nih glave rezodeti Cristusu, nih glavi, na čast. Te žene pag imaio
eno oblast, tu ie, eno peičo, k animu znaminu te pokorsčine pruti suimu možu
imeiti na glavi. B. Ty Iudi inu aydi so vselei per nih Božyh službah dobru
ieili, pyli inu se gostovali. Glih taku so hoteli ty eni kersčeniki per nih ob-
haylu diati. Tiga s. Paul neče imeiti. Zakai iz tiga zavolo, kir so ty bogati
gosposku, ty bozi pag žleht, časi ništer ieili, so zatu vmei nimi zdražbe, loče-
na, nyd, souvr/a/štvu inu zašpotovane zraslu. Obtu vely, de doma, nekar v
cerqvi ieido. C. Pravi od koga, kadai, koku, za čes volo ie tu obhaiane gori
postavlenu, kai se per nim s teim kruhom inu vinom daie inu iemle. Inu ve-
ly, de ty kersčeniki taku obhaylu, to večerio Cristusevu taku, koker ie Cristus
sam postavil, imaio deržati. De čestu vkupe prido, molio, pridigo poslušaio,
ieido tu Cristusevu tellu, pyo nega kry, zahvalio Jezusa, kir ie on ž nega te-
lessom, kateri ie za našo volo dal v to smert, inu nega kry na cryži prelyl, s
katero ie on nas opral od vseh grehov inu rešil od večne smerti, od hudiča inu
od pekla, de per tim spoznaio očitu nih vero inu de z bozimi od nih žegna
podile. S. Paul, ia, Cristus sam, ne hoče, de bi en kersčenik sam, bodi du bo-
di, od te gmain myze inu večerie ieidil, ž no mašoval, to isto vzdigoval, ka-
zal, offroval, okuli nossil inu zapyral. D. Vely vsem, kir h ti Cristusevi myzi
gredo, de suie serce probyraio inu vprašaio nih veist, aku terdnu veruio, de so
risničnu skuzi to martro Cristusevo z Bugom spravleni, so li cilu naprei vzeli
se grehov izvabiti, suimu bližnimu dobru diati, per taki veri ostati inu vse
žlaht reve volnu preterpeti. Zakai ty hynavci, kir prez prave vere v Jezusa,
prez pokure v nydi inu v sovraštvi h ti Božy myzi perstopio, ty isti vsamo
nase to sodbo, tu ie, oni bodo na tim sveitu inu potle vekoma štraifani od
Buga. Per tim pravi, zakai te verne Bug tudi časi štraifa na tim sveitu, de
suie grehe spoznaio, od nih puste, milosti spet per Bugi isčo, de s teeimi ne-
vernimi ne bodo zgubleni.
Iest
138