Page 123 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 123
VII. CAP. 36
vude sturil[?] Tu bodi deleč. Ne[16] veiste vi, de kateri ker eno cerkovco
na eni curbi vissi, ta isti ie enu telu ž no[?] Zakai Božyo lipo čisto der-
žati.
i. Cor. x,
»dva,« pravi on, »bodeta v eni messei«. [17]Ampag kate- Eccle. xxxvii,
ri vissi na tim Gospudi, ta isti ie en duh ž nim. [18]Bežite Rom. vi, viii,
pred curbaryo. Sledni drugi greh, kir človik sturi, ie Gen. ii,
Math. ix,
Ephe. v,
izvuna tiga telessa, ampag kateri curbaa, ta greši na i. Cor. iii, vii,
suim lastn im telessu. Ne[19] veiste vi, de ta vaša telessa ii. Cor. vi,
so en tempel tiga S. Duha, kir ie v vas, kateriga vi i. Pet. i,
Heb. xii.
imate od Buga inu vi neste sami sui[?] [20]Zakai vi ste
dragu kupleni. Obtu čestite Boga v tim vašim telessu
inu v tim vašim duhu, kateri so Božy.
TA VII. CAP.
A. Daie odguvor na mnogeteru vprašane, koku se ty kersčeniki s teim za- 224. Mt 19,12.
konom, vdustvom inu divičtvom imaio deržati. Inu pravi koker Cristus, 225. Mt 5,32; 19,9.
Math. 19,224 katerimu ie ta gnada od Buga dana, de more biti prez žene oli
prez moža, ta bode mnogeterih skerbi inu nadlug odvzet inu prust. Kateri
pag v suim messei inu naturi počuti te goreče lušte, de prez ženskiga oli mo-
škiga spolu ne more biti, ta isti se ima inu more prez greha oženiti oli omo-
žiti, tar si bodi hlapčič, dečla, vdovic, vduva, far oli menih, žlahtnik,
kmetič oli pastyr. Ty Iudi inu aydi so čestu le iz serda oli iuterne oli gardu-
sti oli bolezni inu za drugih mahinih riči volo nih poročene žene gonili inu
ločili od sebe inu nih zakon premenovali. Tiga Paulus po Cristusevim na-
vuku od kersčenikov kratku neče imeiti, temuč de zakoniki, tar si iz nyu
eden bodi veren, ta drugi neveren, čuden, serdit, bog oli bolan, imaio vkupe
ostati do smerti. Aku se pag eden odloči (prešustvu, sice obena reč zakona
ne loči, Math. 5, 19),225 de ta isti sam, prez druge žene oli moža ostane oli
de se spet ž nega družetom spravi. Inu de ta verni zakonik, od kateriga se
ta neverni loči, bodi mož oli žena, nema zdaici drugiga vzeti, temuč en
D č/a/s
123
vude sturil[?] Tu bodi deleč. Ne[16] veiste vi, de kateri ker eno cerkovco
na eni curbi vissi, ta isti ie enu telu ž no[?] Zakai Božyo lipo čisto der-
žati.
i. Cor. x,
»dva,« pravi on, »bodeta v eni messei«. [17]Ampag kate- Eccle. xxxvii,
ri vissi na tim Gospudi, ta isti ie en duh ž nim. [18]Bežite Rom. vi, viii,
pred curbaryo. Sledni drugi greh, kir človik sturi, ie Gen. ii,
Math. ix,
Ephe. v,
izvuna tiga telessa, ampag kateri curbaa, ta greši na i. Cor. iii, vii,
suim lastn im telessu. Ne[19] veiste vi, de ta vaša telessa ii. Cor. vi,
so en tempel tiga S. Duha, kir ie v vas, kateriga vi i. Pet. i,
Heb. xii.
imate od Buga inu vi neste sami sui[?] [20]Zakai vi ste
dragu kupleni. Obtu čestite Boga v tim vašim telessu
inu v tim vašim duhu, kateri so Božy.
TA VII. CAP.
A. Daie odguvor na mnogeteru vprašane, koku se ty kersčeniki s teim za- 224. Mt 19,12.
konom, vdustvom inu divičtvom imaio deržati. Inu pravi koker Cristus, 225. Mt 5,32; 19,9.
Math. 19,224 katerimu ie ta gnada od Buga dana, de more biti prez žene oli
prez moža, ta bode mnogeterih skerbi inu nadlug odvzet inu prust. Kateri
pag v suim messei inu naturi počuti te goreče lušte, de prez ženskiga oli mo-
škiga spolu ne more biti, ta isti se ima inu more prez greha oženiti oli omo-
žiti, tar si bodi hlapčič, dečla, vdovic, vduva, far oli menih, žlahtnik,
kmetič oli pastyr. Ty Iudi inu aydi so čestu le iz serda oli iuterne oli gardu-
sti oli bolezni inu za drugih mahinih riči volo nih poročene žene gonili inu
ločili od sebe inu nih zakon premenovali. Tiga Paulus po Cristusevim na-
vuku od kersčenikov kratku neče imeiti, temuč de zakoniki, tar si iz nyu
eden bodi veren, ta drugi neveren, čuden, serdit, bog oli bolan, imaio vkupe
ostati do smerti. Aku se pag eden odloči (prešustvu, sice obena reč zakona
ne loči, Math. 5, 19),225 de ta isti sam, prez druge žene oli moža ostane oli
de se spet ž nega družetom spravi. Inu de ta verni zakonik, od kateriga se
ta neverni loči, bodi mož oli žena, nema zdaici drugiga vzeti, temuč en
D č/a/s
123