Page 251 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 251
med napakami in še več napakami v sklepanju in argumentaciji

5) »'Napaka v sklepanju' je napaka /kakršnakoli napaka?/ in 'logič-
na' napaka je napaka v sklepanju /je vsaka napaka v sklepanju –
mimogrede, kaj sploh šteje kot napaka v sklepanju? – 'logična' na-
paka?/. Obstajajo seveda tudi druge vrste napak poleg napake v
sklepanju. Npr., dejanske napake so včasih označene kot 'napake v
sklepanju' /ponavljajoč, celo krožen opis, a ne dovolj pojasnjeva-
len/.« (Fallacy files (http://www.fallacyfiles.org/introtof.html))

Izumljanje napak v sklepanju
Očitno je, da danes vlada precejšnja zmeda o tem, kaj sploh so napake v
sklepanju. In ta zmeda, ta nesposobnost (nezmožnost?) postaviti jasna me-
rila, meje in opredelitve ustvarja nove napake. Pravzaprav smo priča pravi
inflaciji (novih) napak v sklepanju. Tukaj je nekaj naših najbolj priljublje-
nih (prav tako s spleta):
a) Napaka zastrupitve studenca (Poisoning the Well fallacy)
(Nizkor project: http://www.nizkor.org/features/fallacies/poiso-

ning-the-well.html)
»Taka vrsta 'sklepanja' vključuje poskus diskreditacije tega, kar bi
oseba lahko pozneje zatrjevala, s predložitvijo neugodnih infor-
macij (resničnih ali neresničnih) o tej osebi. Ta 'argument' ima
naslednjo obliko:

(1) Predloženi so neugodni podatki (resnični ali neresnični) o osebi
A.

(2) Zato bo katerakoli trditev osebe A neresnična.
Primer
Pred poukom:

Bill: 'Pa ta profesor je pravi kreten. Zdi se mi, da je nekakšen evro-
centrični fašist.'

Jill: 'Japs.'
Med poukom:
Prof. Jones: '... in tako vidimo, da leta 1895 v Ameriki ni bilo nobe-

ne 'zlate dobe matriarhata'.'
Po pouku
Bill: 'Ti je zdaj jasno, o čem govorim?'

251
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256